رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: گسترش وزش باد شدید و بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک از روز یکشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده و هشدار سطح زرد برای شش شهرستان استان صادر شد.

هشدار زرد هواشناسی برای ۶ شهرستان خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، جواد نخعی با اشاره به وزش باد شدید در نواحی شرقی استان از یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری، گفت: خیزش گرد و خاک در برخی ساعات و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مرز شرقی احتمال طوفان و گرد و خاک وجود دارد، افزود: شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، خوسف، بیرجند، زیرکوه و درمیان مناطق اثر پدیده‌ اختلاف فشار و وزش باد شدید هستند که برای آن‌ها هشدار صادر شده است.

نخعی ادامه داد: طبق این هشدار احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای، آسیب به درختان و احتمال خسارت به سازه‌های گلخانه‌ای تا اواخر وقت روز سه‌شنبه وجود دارد، بنابراین مردم از سفرهای غیرضروری در این مناطق خودداری و از استحکام پوشش و سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: از امروز تا سه‌شنبه روند کاهشی دما در استان ادامه دارد و از فردا تا اواسط هفته این کاهش محسوس‌تر و مقداری از گرمای هوا کاسته خواهد شد و شرایط عادی فصل را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.