وزیر امور خارجه ایتالیا روز سه‌شنبه گفت که اتحادیه اروپا نباید تحت سیطره دو یا سه کشور رهبری شود.

ایتالیا: اتحادیه اروپا نباید تحت سلطه دو یا سه‌ کشور باشد

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا روز شنبه درباره ضرورت اصلاح اتحادیه اروپا تاکید کرد.

وی که این سخنان را در جریان انجمن سالانه امپروسیتی مطرح می‌کرد، گفت: «اروپا نباید توسط دو یا سه کشور رهبری شود».

وزیر امور خارجه ایتالیا اضافه کرد: «همه اصلاحات لازم باید انجام شود، ما باید پیمان ثبات را اصلاح کرده و اتحادیه بانکی را منعقد کرده و سیستم‌های مالیاتی خود را هماهنگ کنیم».

تاجانی گفت: «برای آنکه اتحادیه اروپا در جهان دارای جایگاه باشد باید از قدرت اقتصادی و نه فقط قدرت تجاری بهره‌مند باشد و باید بتوان در سطح صنعتی به آن تکیه کرد».

وی افزود: «اروپا باید در جبهه دفاعی گام‌هایی به جلو بردارد و باید جاه‌طلب‌تر باشیم اما تعداد نظامیانی که داریم اجازه این را به ما نمی‌دهد».

«فایننشال تایمز» گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی برای پذیرش کشورهای جدید به عنوان عضو، تا قبل از سال ۲۰۳۰ میلادی است.

بر این اساس، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز قرار است اعلام کند که اتحادیه اروپا باید در سال‌های آینده بر گسترش اعضای خود به عنوان یکی از اهداف راهبردی تمرکز کند.

هشت کشوری که برای عضویت در اتحادیه اروپا وضعیت نامزدی دریافت کرده‌اند، شامل ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، صربستان، آلبانی، مولداوی، بوسنی و هرزگوین، و اوکراین است. این در حالی است که هفت کشور از آنها دارای سرانه تولید ناخالص داخلی کمتر از بلغارستان، به‌عنوان فقیرترین کشور اتحادیه اروپا، هستند.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.