شهردار مشهد گفت: طراحی خودروی اختصاصی تاکسی برای ناوگان شهری یکی از ضروریات است که متاسفانه هیچگاه در کشورمان شاهد طراحی خودروی ویژه به عنوان تاکسی نبوده‌ایم.

طراحی خودروی اختصاصی تاکسی برای ناوگان شهری یکی از ضروریات است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، محمدرضا قلندرشریف در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد اظهار کرد: براساس مطالعات موجود، بیشترین نیازهای خودرویی در کلانشهرها و به ویژه مشهد بخش‌های اتوبوس، مینی بوس و تاکسی است که تامین آن‌ها هزینه‌بر بوده و نیازمند همراهی ویژه متولیان امر در این خصوص هستیم.

شهردار مشهد با اشاره به این نکته داشتن خودرو با کیفیت ملی از افتخارات ما خواهد بود، بیان کرد: تاکسی، خودرویی است که باید آپشن زیاد نداشته باشد اما مناسب، راحت، ایمن و مستحکم بوده و همچنین برای تردد دائمی در شهر مناسب باشدکه امیدواریم این خواسته منطقی به مدیران خودروساز کشور منتقل و شاهد اتفاقات مناسب در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: خودروی مناسب تاکسی از ابتدا باید طراحی شود تا شهرداری‌ها بصورت مناسب از آن استفاده کنند و قیمت آن نیز قیمت قابل رقابت با خودروهای دیگر برای نوسازی ناوگان باشد. 

قلندرشریف با اشاره به اینکه عمر مفید اکثر تاکسی‌های شهری یا تمام شده و یا روبه اتمام است،خاطر نشان ساخت: در حال حاضر همه شهرها بخصوص کلانشهرها نیاز به نوسازی ناوگان تاکسی دارند و این درحالیست که اکثر خودروهایی که در شرکت‌های خودروساز داخلی وجود دارد، مناسب تاکسی نبوده و زود مستهلک می‌شوند.

شهردار مشهد با بیان آن که سایپا از جمله شرکت‌هایی است که اتوبوس برقی آن نیز در سال گذشته و در نمایشگاه تست شده است، یادآور شد: درسال گذشته این تست انجام شد و رضایت لازم را هم‌ توانست کسب نماید.لذا از وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی راداریم و سفارش کردیم که قراردادی چهارگانه از طرف شهرداری مشهد با وزارت کشور و وزارت صنعت و شرکت سایپا بسته شود تا چگونگی و نحوه تحویل خودروها به ما اعلام‌گردد. 

وی در پاسخ به این پرسش که فرایند تحویل اتوبوس‌های برقی تاکنون یکسال بطول انجامیده است، اظهار کرد این تفاهم حداقل تفاهم چهار جانبه بین شهرداری‌ها، شرکت سایپا و وزارت کشور و وزارت صنعت است و بتازگی وزرات صنعت متولی تامین اتوبوس و تاکسی برقی شده است. باید ابتدا بین شرکت و وزارت صنعت و وزارت کشور تعیین تکلیف شود و شهرداری سپس وارد قرارداد با شرکت سایپا شود.

قلندرشریف تاکید کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا در کلانشهر مشهد و مزایای مختلف، شهرداری مشهد متقاضی تاکسی و اتوبوس برقی است و در صورت نهایی شدن قرارداد بین مجموعه‌های مرتبط، امیدواریم اولین شهری باشیم که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی راتحویل می‌گیریم.

شهردار مشهد در ادامه در خصوص کیفی سازی خودروهای داخلی نیز یادآورشد: اگر کیفی سازی خودرو ها انجام نشود رقابت را از دست می‌دهند. در حال حاضر وضعیت قیمت خودروها مناسب نیست و نسبت به بازار بین المللی گرانتر شده است و از طرفی کیفیت‌ها نیز باید قابل رقابت باشد اما قیمت‌ها بالاست و توقعی که مردم دارند محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر چه نسبت به سال‌های گذشته کیفیت خودروها روبه رشد است اما امیدواریم‌ همزمان با افزایش کیفیت شاهد کاهش قیمت خودروها نیز باشیم.

قلندرشریف ادامه داد : متاسفانه مردم برای خرید خودرو خیلی حق انتخاب ندارند و بطور مستقیم نمی‌توانند آن را خریداری کنند و ازطریق سامانه این کار انجام‌ می‌شود اما امیدوارم به زودی به سمتی برویم که مردم خودرویی را که نیاز دارند چه از لحاظ کیفیت و همچنین قیمت، آن را براحتی انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.