وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی موجب رونق اقتصاد گردشگری می‌شود.

ضرغامی: توجه به آثار تاریخی موجب رونق گردشگری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  سید عزت الله ضرغامی روز دوشنبه در جریان بازدید از کارگاه‌های تولید شیشه و آبگینه و مسجد جامع تاریخی جامع ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورامین از نظر تاریخی، ابنیه و میراث تمدنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که بیش از گذشته نیازمند توجه است.

وی افزود: یکی از آثار مهم تاریخی استان تهران و ورامین، مسجد جامع تاریخی این شهرستان با قدمتی ۸۰۰ ساله است که از نظر پایداری و مهندسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این اثر مهم تاریخی با وجود قدمت زیاد و گذشت قرن‌های متمادی از احداث آن و گذراندن حوادث متعدد از جمله زلزله‌، همچنان پابرجا باقی مانده و کاشیکاری‌ها و گچ‌بری‌های آن منحصر به فرد است از این رو برای مرمت و مدیریت آن باید اقدامات تقویتی مناسب صورت گیرد.

ضرغامی تصریح کرد: در جریان بازدید از ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی شهرستان ورامین تلاش می‌شود تا از توان وزارت میراث فرهنگی برای ارتقا جایگاه ورامین در حوزه‌های مأموریت‌های این وزارتخانه استفاده کرد.

وی به اهمیت ارتقای ساختار اداری دفتر میراث فرهنگی ورامین اشاره کرد و افزود: با توجه به وسعت مأموریت‌های وزارت میراث فرهنگی و شایستگی‌های شهرستان ورامین، در خصوص ارتقاء جایگاه ساختار مدیریت این مجموعه دستورات لازم صورت گرفته تا پس از بررسی، هر آن چه باعث رونق و توانمندی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین انجام شود.

۷۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ورامین به مرمت نیاز دارد

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین نیز در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی از ظرفیت‌های این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان ورامین از ۷۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی برخوردار است که به دلیل قدمت زیاد این آثار، مرمت و بازسازی آن ها در اولویت قرار دارد.

محمدرضا تاجیک افزود: در حال حاضر مسجد جامع تاریخی ، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی، امامزاده سلطان سیدمحمد روستای خاوه، گنبد امامزاده شاهزاده محمد و یخچال تاریخی حصارگلی به مرمت و بازسازی نیاز دارد که امید است در سایه سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه این مهم محقق شود.

وی از تصویب حریم‌های قانونی بناهای تاریخی، احداث موزه جامع ورامین، ایجاد مرکز آموزش صنایع دستی، رفع مشکل تأمین گاز واحدهای تولیدی شیشه و آبگینه، تجهیز امکانات اداری و لجستیک دفتر میراث فرهنگی از مهمترین خواسته‌های مسئولان ورامین در سفر ضرغامی به این شهرستان یاد کرد.

در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پنجاه و چهارمین کارگاه تولید شیشه و آبگینه ورامین افتتاح شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.