منابع محلی از ادامه درگیری‌های شدید مسلحانه میان عشایر سوریه و نیروهای قسد در شرق دیرالزور برای دهمین روز متوالی خبر می‌دهند.

درگیری‌های سنگین میان نیروهای قسد و عشایر سوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، برای دهمین روز متوالی درگیری های سنگین مسلحانه میان عشایر قبیله العکیدات و نیروهای قسد (شبه نظامیان کُرد موسوم به سوریه دموکراتیک) که دو شهرک ذیبان و الحوایج در شرق دیرالزور را محاصره کرده‌اند، ادامه دارد.

بنابراین گزارش، طی ۱۰ روز اخیر نیروهای قسد این دو شهرک را به محاصره خود درآورده اند تا مقدمات سیطره کامل بر آن را فراهم کنند.

نیروهای قسد شامگاه گذشته از سه محور تلاش کردند دو شهرک ذیبان و الحوایج را تحت اشغال خود درآورند و در این عملیات حملات سنگین راکتی و خمپاره‌ای علیه این مناطق داشتند.

در همین جمعی از بزرگان و شیوخ قبیله العکیدات بر لزوم خروج نیروهای قسد از حومه دیرالزور تاکید کرده اند.

در همین حال خبرنگار المیادین ظهر امروز از شرق دیرالزور گزارش داد که شماری از نیروهای شبه نظامی قسد پس از عملیات سنگین راکتی و خمپاره‌ای و درگیری شدید با عشایر سوری، توانسته اند وارد شهرک الحوایج شوند.

بنابراین گزارش، نیروهای قسد امروز با استفاده از پهپاد و خمپاره انداز شهرک‌های شرق دیرالزور را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.

در پی این حملات شمار زیادی از مردم شهرک های الطیانه، ذیبان و الحوایج آواره شده و با ترک خانه‌های خود به سوی بخش غربی رود فرات که تحت سیطره نیروهای دولتی سوریه است، حرکت کرده اند.

منابع آگاه به خبرنگار المیادین گفته اند که نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در حملات قسد علیه حومه شرقی دیرالزور از آنها حمایت می کنند.

این منابع با اشاره به طرح نیروهای قسد برای سیطره کامل بر حومه شرقی دیرالزور اعلام کردند که خبر اشغال شهرک الشحیل از سوی نیروهای قسد صحت ندارد و این شبه نظامیان هم اکنون در دروازه های ورودی این شهر مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.