امیر قطر در جریان دیدار با فرمانده ارتش سودان بر ضرورت توقف جنگ در این کشور و درپیش گرفتن گفت‌وگو توسط طرف‌های درگیر در آن تاکید کرد.

امیر قطر طرفین درگیر در سودان را به پایان جنگ و گفتگو فراخواند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،عبد الفتاح البرهان، رهبر شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان که امروز وارد دوحه شده بود با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، البرهان در این دیدار امیر قطر را در جریان آخرین تحولات سودان و چالش‌های پیش روی آن قرار داد.

امیر قطر در این دیدار بر ضرورت توقف جنگ در سودان، در پیش گرفتن گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز برای غلبه بر اختلافات تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پس از توقف درگیری‌های مسلحانه در سودان همه احزاب سیاسی سودانی در مذاکرات گسترده مشارکت کنند تا به یک توافق فراگیر و همه جانبه صلح دست یابند.

البرهان صبح امروز وارد قطر شد. این سومین سفر خارجی فرمانده ارتش سودان از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه در این کشور است و وی پیش از این نیز به مصر و آفریقای جنوبی سفر کرده بود.

البرهان پس از ورود به دوحه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: ما در حال حاضر برای شکست شورش و توقف رنج سودانی‌ها تلاش می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: ما به سودانی‌ها و جهان اطمینان می‌دهیم که در حال تکمیل مرحله انتقالی و تشکیل یک دولت غیر نظامی هستیم.

از ۱۵ آوریل، درگیری‌های خشونت‌آمیز گسترده‌ای میان نیروهای ارتش سودان به رهبری عبد الفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو معروف به «حمیدتی» بر سر قدرت در خارطوم و حومه و همچنین غرب دارفور و برخی دیگر از مناطق این کشور در جریان است.

ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان یکدیگر را به شروع این درگیری متهم می‌کنند و علی‌رغم اعلام چند مرحله آتش‌بس و تلاش‌های طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آنها عربستان سعودی و آمریکا اما این درگیری‌ همچنان ادامه دارد و وارد پنجمین ماه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.