مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: از دارندگان همه گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی O منفی، A مثبت و AB منفی و مثبت دعوت می‌کنیم در پویش نذر خون شرکت کرده و به پایگاه‌های اهدای خون استان بپیوندند چون در این روزها به این گروه‌های خونی نیاز فوری داریم.

فعالیت فوق‌العاده پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس خراسان، محمد شریف الحسینی در خصوص اقدامات اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی در دهه پایانی صفر اظهار کرد: برای دهه پایانی صفر پویشی تحت عنوان نذر خون داریم که این پویش از ابتدای محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای محرم مشارکت مناسبی از این پویش صورت گرفته است، اما انتظار ما این است که تبلور آن در دهه پایانی صفر به خصوص در سه روز پایانی این ماه به برکت وجود امام رضا (ع) صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو از دارندگان همه گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی O منفی، A مثبت و AB منفی و مثبت دعوت می‌کنیم در این پویش شرکت کرده و به پایگاه‌های اهدای خون استان بپیوندند چون در این روزها به این گروه‌های خونی نیاز فوری داریم.

شریف‌الحسینی گفت: خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا(ع) دومین مصرف‌کننده بزرگ خون و فراورده‌های خونی در کشور پس از استان تهران است. علت آن هم فعالیت ۶۳بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در این استان است که تعداد قابل توجهی از زائران داخلی و خارجی امام رضا(ع) را به خود جذب می‌کند.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین صنعت گردشگری سلامت پس از ایام کرونا با شیب تند در حال پیشرفت است که همین موضوع باعث شده خراسان رضوی دومین مصرف کننده خون و فراورده‌های خونی در کشور باشد.

وی افزود: از همین رو از مجاوران و زائران دعوت می‌کنیم که به نذر خون در شهر امام مهربانی‌ها بپیوندند تا بتوانیم نیاز این فراشهر و فرااستان را همچون همیشه تامین کنیم.

شریف‌الحسینی عنوان کرد: در حال حاضر شش پایگاه فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد و هفت پایگاه نیز در شهرستان‌های تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، قوچان، گناباد، کاشمر و تربت جام دائر است که در روزهای عادی از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۱۳ خدمت رسانی دارند. پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در مشهد نیز بعدازظهرها فعال و از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۴۵ پاسخگوی مردم است.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: در سه روز پایانی ماه صفر تخت‌های ما در سه پایگاه تجمیع شده و تعداد تخت‌های آنان را افزایش می‌دهیم تا در حداقل‌ زمان ممکن بتوانیم پاسخگوی مجاوران و زائران باشیم. این سه پایگاه شامل پایگاه مرکزی امام رضا(ع) واقع در چهارراه دکتری، پایگاه امید واقع در نبش خیابان آیت‌الله شیرازی۳ و مسجد رانندگان واقع در خیابان امام رضا (ع) ۹ است.

وی اظهار کرد: در طول هفته آتی در روز سه شنبه یک تیم سیاری در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت که از همه داوطلبان تقاضا داریم به دانشگاه آزاد در قاسم آباد مراجعه کنند. در سایر ایام هفته نیز پیش از سه روز پایانی ماه صفر هر کدام از ادارات و ارگان‌ها که متقاضی اعزام تیم سیاری باشند، می‌توانند با اداره روابط عمومی ما به شماره ۳۸۴۹۶۳۳۵ هماهنگ کنند. اگر شرایط لازم را به لحاظ آماری داشته باشند، به آنان به صورت سیار خدمت رسانی خواهیم کرد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.