مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اصلاح قیمت نان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید از جمله کارگر، برق، آب، گاز، خمیر مایع و غیره صورت گرفته است.

اصلاح قیمت نان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید

به گزارش قدس خراسان،  امین سلیمان پور اظهار کرد: نرخنامه قبلی نانوایی‌های آزادپز در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته ابلاغ و نرخنامه جدید این نانوایی‌ها از تاریخ ۸ شهریور ماه اجرایی شد.

وی افزود: بر طبق این نرخنامه، قیمت نان بربری سنتی و ماشینی با وزن چانه ۳۸۵ گرم از ۴۵۰۰ تومان با افزایش ۱۶.۶ درصدی به ۵۲۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت نان سنگگ با وزن چانه ۴۰۰ گرم از ۷۵۰۰ تومان با افزایش ۱۶.۶ درصدی به ۸۷۵۰ تومان رسید.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طبق نرخنامه جدید، قیمت نان لواش ماشینی و سنتی با وزن چانه ۱۴۵ گرم از ۲۰۰۰ به ۲۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نشان‌دهنده افزایشی ۱۵ درصدی است. همچنین قیمت نان تافتون سنتی و ماشینی به ترتیب با وزن چانه ۲۷۵ و ۲۸۰ گرم از ۳۵۰۰ تومان با رشد ۱۴.۳ درصدی به ۴۰۰۰ تومان رسید.

سلیمان‌پور اضافه کرد: طبق نرخنامه جدید، قیمت نان تنوری خراسانی با وزن چانه ۳۲۰ گرم از ۴۰۰۰ تومان با افزایش ۱۵ درصدی به ۴۶۰۰ تومان رسید.

وی در پاسخ به این سوال که دلایل این تغییر قیمت‌ها علی‌رغم اعلام تغییر نکردن آنها در تاریخ ۳ مرداد ماه، چه بوده است، عنوان کرد: خبرگزاری‌ها صرفاً از دبیرخانه کارگروه آرد و نان استان پیگیر باشند و سخنگوی کارگروه پاسخگو هستند. اصلاح قیمت نان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید از جمله کارگر، برق، آب، گاز، خمیر مایع و غیره صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.