نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شکل تلفنی درباره تحولات اردوگاه عین الحلوه گفتگو کردند.

عین الحلوه محور رایزنی تلفنی میقاتی با محمود عباس

به گزارش قدس انلاین به نقل از روسیاالیوم، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان درباره تحولات اردوگاه عین الحلوه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان، گفتگو کرد.

محمود عباس در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که دستوراتی جدی درباره ضرورت تحقق آتش بس کامل و فراگیر در اردوگاه از سوی همه طرفها داده است.

وی بر تمایل خود برای تحقق این آتش بس تاکید کرد و اینکه اوضاع مطابق قانون لبنان و با هماهنگی دولت لبنان حل وفصل شود.

از سوی دیگر نجیب میقاتی هم اعلام کرد که تحولات عین الحلوه به نفع آرمان فلسطین نیست و به لبنان آسیب زیادی می زند.

میقاتی خواستار توقف اقدامات نظامی و همکاری با نهادهای امنیتی لبنانی برای حل تنش های موجود شد.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در ادامه گفت: آنچه رخ می دهد به لبنان به شکل عام و به شهر صیدا به شکل خاص لطمه می زند.

لازم به ذکر است که از صبح امروز شنبه با وجود اعلام توافق آتش بس طی روز گذشته، درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه از سرگرفته شد. این در حالی است که روز گذشته گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه از دست‌یابی به توافق آتش‌بس در این اردوگاه خبر دادند، اما صبح امروز این اردوگاه مجدداً صحنه درگیری‌های شدید است.

ین درگیری‌ها بین اعضای جنبش فتح و برخی گروه‌های اسلامی (جند الشام و فتح الاسلام) است. درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه شدید گزارش شده است.وبگاه شهاب نیوز نیز ظهر امروز گزارش داد که در جریان این درگیری‌ها تاکنون ۲ نفر کشته شده اند.

درگیری‌های اخیر در اردوگاه عین الحلوه پس از آن آغاز شد که یک گروه مسلح، یکی از فرماندهان جنبش فتح در این اردوگاه را ترور کرد. پس از آن درگیری‌ها در این اردوگاه چند روز ادامه داشت و شماری از عناصر مسلح دو طرف کشته و زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.