ارتش پاکستان اعلام کرد در جریان تبادل آتش نیروهای امنیتی در استان «خیبر پختونخوا» دستکم ۷ تروریست کشته و ۶ نفر نیز مجروح شدند.

ارتش پاکستان درعملیات امنیتی ۷ تروریست را از پای درآورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ارتش پاکستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان تبادل آتش نیروهای امنیتی این کشوردر منطقه «اورسون» در استان «خیبر پختونخوا» دستکم ۷ تروریست کشته شدند.

به نوشته وبگاه «تریبیون» درجریان تبادل آتش شدید ۶ تروریست دیگر به شدت مجروح شدند. ارتش پاکستان اعلام کرده که پاکسازی منطقه برای از بین بردن تروریست‌ها ادامه دارد.

این کشور اخیرا صحنه ناآرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌ وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

ارتش پاکستان درعملیات امنیتی ۷ تروریست را از پای درآورد

در ادامه این بیانیه آمده است:«مردم ازعملیات نیروهای امنیتی قدردانی و حمایت کامل خود را برای از بین بردن تهدید تروریسم از کشور اعلام کردند.»

ارتش پاکستان در روزهای گذشته نیز یک حمله برون مرزی از افغانستان را دفع کرد. در جریان این درگیری نیز دستکم ۱۲ تروریست کشته شدند.

این در حالی است که آمریکا در یک گزارش اطلاعاتی جدید ادعا کرده احیای القاعده در افغانستان و پاکستان «بعید» است و اقدامات ضدتروریستی از سوی طالبان باعث تضعیف حضور داعش در آنجا شده است. 

استان «بلوچستان» در پاکستان شاهد افزایش ۶۵ درصدی حملات تروریستی بود. استان «خیبر پختونخوا» به استثنای مناطق قبیله ای خود، افزایش ۸۳ درصدی حملات شبه نظامیان را از ژوئیه تا اوت داشته است. پاکستان بارها از دولت موقت افغانستان خواسته تا علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند عمل کند و به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌المللی پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.