تهیه‌کننده سینما و تلویزیون از ساخت فیلمی درباره لشکر ۱۰ سیدالشهدا خبر داد؛ لشکری که در ۵۰ عملیات از مجموع ۱۳۴ عملیات در دوران جنگ ایران و عراق توسط نیروهای مسلح ایران شرکت داشت.

رشادت‌های لشکر ۱۰ سیدالشهدا فیلم می‌شود 

به گزارش قدس آنلاین، داود صبوری اظهار داشت: در صدد تنظیم فیلم‌نامه‌ای مربوط به لشکر ۱۰ سیدالشهدا هستیم و تحقیقات خود را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا عملیات‌هایی داشتند که نیازمند تحقیقات میدانی است.

صبوری گفت: بعد از تحقیقات سراغ تنظیم فیلم‌نامه می‌رویم تا نخستین فیلم لشکر ۱۰ سیدالشهدا را بسازیم.

لشکر ۱۰ سیدالشهدا از لشکرهای پیاده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پیشینه شکل‌گیری آن به فروردین‌ماه ۱۳۶۱ و تشکیل تیپ ۲۱۰ سیدالشهدا، در خلال جنگ ایران و عراق بازمی‌گردد و نخستین فرمانده آن محسن وزوایی بود.

محسن وزوایی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در حین اجرای عملیات بیت‌المقدس بر اثر اصابت گلوله و ترکش، به شهادت رسید. این شهید از اعضای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در زمان تسخیر سفارت آمریکا بود. تیپ ۱۰ سیدالشهدا در خردادماه ۱۳۶۵ از تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرد.

رشادت‌های لشکر ۱۰ سیدالشهدا فیلم می‌شود 

لشکر ۱۰ سیدالشهدا در خلال جنگ در عملیات‌های بیت‌المقدس، کربلای ۴ و کربلای ۵، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر ۲، والفجر ۴ و والفجر ۸، خیبر و بدر شرکت داشت. این لشکر در حدود ۴۶ ماموریت آفندی و پدافندی در طول جنگ ایران و عراق انجام داد که از مهمترین آنها می‌توان به بیت‌المقدس (فتح خرمشهر)، والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵، کربلای ۸، بیت‌المقدس ۲، بیت‌المقدس ۶، غدیر و دفاع سراسری اشاره کرد.

در مجموع ۱۳۴ عملیات در دوران جنگ ایران و عراق توسط نیروهای مسلح ایران انجام شد که لشکر ۱۰ سیدالشهدا در ۵۰ عملیات حضور داشت. نقش لشکر در این عملیات‌ها آفندی و پدافندی بود. در طول جنگ در مجموع ۴ هزار نفر از نیروهای این لشکر به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.