رسانه انگلیسی اعلام کرد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای آزمایش آمادگی خود برای مقابله با جنگ احتمالی با روسیه، بزرگترین رزمایش خود از پایان جنگ سرد را برگزار خواهند کرد.

ناتو بزرگترین رزمایش پس از جنگ سرد را برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، فایننشال تایمز اعلام کرد که ناتو بزرگترین رزمایش نظامی از زمان جنگ سرد را برگزار خواهد کرد.

به نوشته این نشریه، کشورهای عضو ناتو با انجام این رزمایش قصد دارند آمادگی خود را برای دفع حمله احتمالی روسیه آزمایش کند.

این رزمایش قرار است در ماه های فوریه تا مارس سال آینده در آلمان، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک برگزار شود. 

مقامات ناتو اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ماموریت جنگی هوایی، بیش از ۵۰ کشتی جنگی و حدود ۴۱۰۰۰ سرباز در این رزمایش شرکت کنند.

این رزمایش همچنین اولین رزمایش از نظر قابلیت فنی است و از داده های جغرافیایی دنیای واقعی برای ایجاد سناریوهای واقع‌تر برای نیروها استفاده می کند.

سوئد که هنوز ترکیه و مجارستان به عضویت آن در ناتو موافقت نکرده اند نیز دراین رزمایش شرکت خواهد کرد و تعداد کل کشورهای درگیر در این رزمایش ۳۲ کشور خواهد بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ژوئن سال گذشته گفت که این ائتلاف نطامب تعداد نیروهای آماده باش خود را از ۴۰۰۰۰ به بیش از ۳۰۰۰۰۰ افزایش خواهد داد. به گفته استولتنبرگ این بخشی از یک بازنگری تاریخی برای تغییر اتحاد به سمت قابلیت های نظامی سنگین در مقابل نیروهای سبک و متحرک مستقر در بالکان و افغانستان است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.