با خرید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن گندم داخلی و رشد ۴۴ درصدی خرید این محصول نسبت به سال گذشته، رده‌بندی ۳۱ استان کشور به ترتیب سهم هر یک از آن‌ها در کل خرید گندم از کشاورزان در سال جاری اعلام شد.

رده‌بندی ۳۱ استان کشور به ترتیب سهم کل خرید گندم از کشاورزان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ ۳ استان با خریداری بیش از یک میلیون تُن گندم، بیشترین میزان خرید این محصول را داشته‌اند که به ترتیب شامل استان‌های خوزستان با ۱۷ درصد، کردستان با ۱۱ درصد و فارس با ۱۰ درصد از کل گندم‌های خریداری شده است.

بر اساس این گزارش، در ۴ استان دیکر نیز بین نیم تا یک میلیون تُن گندم خریداری شده است که به ترتیب شامل استان‌های کرمانشاه با ۸ درصد، آذربایجان غربی با ۶ و نیم درصد، گلستان با ۵ و نیم درصد و لرستان با ۵ درصد از کل گندم‌های خریداری شده است.

بعد از ۷ استان پیشتاز خرید گندم که مجموعاً  ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن، معادل بیش از ۶۲ درصد گندم‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده‌اند، در ۲۴ استان بعدی، به ترتیب میزان خرید گندم‌ به شرح زیر اعلام شده است:

استان‌هایی که بین یک تا ۵ درصد از کل گندم کشور را خریداری کرده‌اند:به ترتیب؛ استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، خراسان رضوی، ایلام، اردبیل، مرکزی، کرمان، قزوین، تهران، بوشهر، مازندران و اصفهان.
استان‌هایی که زیر یک درصد از کل گندم کشور را خریداری کرده‌اند:به ترتیب؛ استان‌های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان جنوبی، قم، یزد و گیلان.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.