گنادی آسکالدوویچ، نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه برای همکاری در زمینه تضمین حق آزادی مذهب گفت، کشورهای غربی با سازماندهی بیش از ۱۷۰ هزار حمله سایبری تلاش کردند تا کارزار انتخاباتی در فدراسیون روسیه را مختل کنند. 

یک مقام روسیه : غربی‌ها ۱۷۰ هزار حمله سایبری برای اختلال انتخابات این کشور ساماندهی کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آسکالدوویچ افزود: کشورهای غربی و ماهواره‌های آن‌ها نه در گفتار، بلکه در عمل تلاش کردند تا مبارزات انتخاباتی را مختل کنند. به عنوان مثال، تنها در جریان انتخابات ۸ تا ۱۰ سپتامبر در پورتال کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ۱۷۵ هزار حمله سایبری را مشاهده شد.

به گفته وی ، دلیل این حملات این است که "غرب به طور جدی از موفقیت های دولت روسیه ناراحت است.

در روسیه، از ۸ تا ۱۰ سپتامبر، انتخابات در سطوح مختلف در ۸۵ نهاد تشکیل دهنده فدراسیون روسیه انتخابات برگزار شد. انتخابات مستقیم مقامات ارشد در ۲۱ منطقه و انتخابات معاونان نهادهای قانونگزاری در ۲۰ منطقه برگزار شد.

برای اولین بار، انتخابات مجالس قانونگزاری در مناطق جدید برگزار شد.

حزب حاکم ولادیمیر پوتین در جریان انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌ها در روسیه، موفق شده است که بیش از ٧۰ درصد آراء را در مناطق الحاق شده از خاک اوکراین به دست آورد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که حزب حاکم موسوم به «روسیه متحد»، در انتخابات محلی برگزار شده در چهار منطقۀ الحاقی از خاک اوکراین، پیشتاز بوده است.

همچنین اِلا پامفیلووا رئیس کمیسیون انتخابات در روسیه، گفت که این انتخابات «به صورت پویا و با کمترین تخلف» برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.