دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین از برپایی چهار موکب تخصصی در دهه پایانی صفر خبر داد و وجه تمایز خدمات امسال این مؤسسه نسبت به سال قبل را افزایش ظرفیت و دامنه خدمت رسانی عنوان کرد.

راه اندازی ۴ موکب تخصصی جوانان رضوی قزوین در مشهد مقدس

به گزارش قدس آنلاین، میلاد جباری با بیان اینکه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی چهار موکب تخصصی برای دهه آخر صفر برنامه ریزی کرده است، اظهار کرد: موکب جامع دخترانه حضرت نجمه (س) بین میدان بسیج و فداییان اسلام در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) واقع شده و با مشارکت و خدمتگذاری دختران دهه هشتادی دوره بی نهایت اجرا می‌شود.

وی افزود: در این موکب خدماتی شامل اسکان و پذیرایی، خدمات رفاهی زائر، پزشکی و برنامه‌های فرهنگی در فضایی به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع ارائه می‌شود، این موکب اختصاصی دختران و بانوان زائر است و هر شب به حدود ۷۰۰ نفر اسکان می‌دهد.

طبق گفته دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین، موکب بعدی مربوط به شبکه جوانان رضوی از اقصی نقاط کشور در خیابان امام رضا تقاطع چهارراه دانش واقع شده که دارای ۴۰ متر طول است و بصورت ۲۴ ساعته از زائران حضرت رضا ع در دهه آخر صفر پذیرایی می‌کند.

جباری عنوان کرد: موکب دیگری که برای دهه آخر صفر پیش بینی شده موکب شهید چمران در محل مؤسسه جوانان در خیابان کوهسنگی بین ۱۷ و ۱۹ است و خدمات پارکینگ و اسکان و پذیرایی برای صد خانوار در هر شب دارد.

موکب شباب الشمس با هزار متر مربع مساحت در پیاده راه آیت الله واعظ طبسی موکب دیگری بود که دبیر شبکه جوانان رضوی به آن اشاره کرد و افزود: این موکب توسط دختران و پسران دهه هشتادی در حال آماده سازی است و قرار است علاوه بر پذیرایی چای، شربت و غذا به زائران خدمات فرهنگی با محتواهای امام رضایی نیز ارائه دهد.

جباری در خصوص وجه تمایز اقدامات امسال مؤسسه جوانان نسبت به دهه آخر صفر سال گذشته نیز گفت: امسال تمام مسائل اجرایی خدمت به زائران توسط نوجوانان دهه هشتادی است، همچنین در بحث افزایش دامنه کار در موکب شباب الشمس سال گذشته جوانان از چهار استان حضور پیدا کردند امسال از ۱۰ استان برای خدمت رسانی آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خدمات فرهنگی موکب نجمه امسال حدود ۴۰ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته در پیاده راه آیت الله واعظ طبسی موکب نداشتیم اما امسال موکب شباب الشمس را برپا می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.