منابع خبری گزارش کردند که روسیه علیرغم تحریم‌های غرب موفق شده قطعات مورد نیاز هواپیماهای مسافربری «ایرباس» و «بوئینگ» را از کشورهای مختلف تهیه کند.

روسیه قادر به تهیه قطعات «ایرباس» و «بوئینگ» است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری روز چهارشنبه گزارش کردند که روسیه علیرغم تحریم‌های غرب موفق شده قطعات مورد نیاز هواپیماهای مسافربری خود را تهیه کند.

وبگاه‌ «پراودا» نوشت، ماموران خرید خطوط هوایی روسیه موفق شده ‌اند قطعات هواپیماهای «بوئینگ» و «ایرباس» تحت تحریم  را در امارات متحده عربی، چین، ترکیه و کشورهای غیردوست در اروپا تهیه کنند.

بر اساس این گزارش، تجزیه و تحلیل داده‌های گمرکی نشان می‌دهد که از مارس ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، بیش از ۱۸۰ میلیون دلار قطعات یدکی اصلی بوئینگ و ایرباس وارد روسیه شده است. بیشتر قطعات یدکی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در اختیار خطوط هوایی «ائروفلوت» قرار گرفته است.

صنایع هوایی روسیه اخیرا نیز از پرواز آزمایشی هواپیمای پیشرفته مسافربری «سوخوسوپرجت -۱۰۰» خود بدون  استفاده از هیچگونه قطعات خارجی خبر داد.

وزارت صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که هواپیمای «سوخو سوپرجت- ۱۰۰» اولین پرواز خود را انجام داد. مدت این  پرواز ۵۴ دقیقه بود و در ارتفاع تا سه هزار متر و سرعت تا ۳۴۳ کیلومتر در ساعت انجام شد. در طول  این پرواز متخصصان  هوانوردی عملکرد پایدار همه سامانه‌های داخلی، کنترل پذیری و پایداری هواپیما در هوا را تایید کردند.

 در جریان یک سانحه، مقام‌های روسیه روز سه شنبه از فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری در یک زمین کشاورزی در جنوب این کشور به دلیل نقص فنی در سامانه هیدرولیک هواپیما خبر دادند.

مقام‌های روسیه اعلام کردند، یک هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی «اورال ایرلاینز» با ۱۷۰ نفر سرنشین روز سه شنبه در نزدیکی شهر «نووسیبرسک» در جنوب این کشور دچار نقص فنی در بخش سامانه هیدرولیک شده و در نهایت فرود اضطراری موفقیت آمیز در زمینی کشاورزی در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری این شهر داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.