دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مهمی که کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال حل آن است، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است.

کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح‌الله اعظمی صبح شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال حل آن است، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است.

وی افزود: جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در کانون امنیت غذایی گنجانده شد تا کشاورزان تحت عنوان شرکت‌های سهامی زراعی زمین‌های کشاورزی خود را به صورت یکجا درآورند و سپس نسبت به کشت و کار اقدام کنند.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مزرعه‌ای به مساحت ۶۰۰ هکتار در استان چهارمحال و بختیاری متعلق به بیش از ۱۰۰ کشاورز است که همگی اراضی خود را یکجا و اقدام به کشت کرده‌اند.

اعظمی عنوان کرد: این اقدام کشاورزان در چهارمحال و بختیاری بسیار مهم است و می‌توان به عنوان یک الگو خوب و اساسی از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی این موضوع که در استان چهارمحال و بختیاری کشاورزان اراضی زراعی خود را یکجا کرده‌اند را پیگیری کرده و آن را در سراسر کشور بسط و تعمیم خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.