با کاهش ارزش دلار و آغاز اعتصاب کارگران ۳ خودروسازی در دیترویت، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی یک درصد افزایش یافت.

اعتصاب کارگران بخش خودرو در آمریکا طلا را ۱۳ دلار گران کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار و آغاز اعتصاب کارگران ۳ خودروسازی در دیترویت، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی یک درصد افزایش یافت.

 هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۳ دلار و ۱۲ سنت افزایش ۱۹۲۳.۹۱ دلار فروخته شد. ارزش طلا طی هفته گذشته ۰.۳ درصد بالا رفت.

با انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، ارزش دلار در برابر رقبایش  ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان‌تر ساخت.

تای وانگ، یک تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک، گفت: «(قیمت) طلا و نقره روی دیوار نگرانی بالا می‌رود.» (نگرانی دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و نقره است.)

اتحادیه « یونایتد»، اتحادیه کارگران خودروسازی، همزمان در ۳ کارخانه متعلق به Detroit Three از جمله Stellantis، مالک کرایسلر اعتصاب کرده‌اند که جاه‌طلبانه‌ترین اقدام کارگران صنعتی در آمریکا در دهه های اخیر را به شمار می‌رود.

وانگ گفت، به نظر می‌رسد که این اعتصاب مدتی طول بکشد.

طلا معمولا در زمان بی ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

بازیگران بازار اکنون در انتظار شفافیت بیشتر در مورد چشم‌انداز نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در نشست بعدی این بانک در هفته بعد هستند. به احتمال بسیار زیاد، نرخ بهره در این نشست تغییری نکند.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد بازار کیتکو گفت، «اگر لحن فدرال رزرو در هفته آینده کمی ملایم‌تر باشد، برای بازار طلا قابل توجه خواهد بود و افزایش قیمت به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.