وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اقتصاد گزارش داد: در سال جاری ۱۰,۳۱۹ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و از ۱۵۴.۸ همت مطالبات گندمکاران تاکنون ۱۱۰ همت به آنها پرداخت شده است و مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

خرید گندم از کشاورزان رکورد شکست/ مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، هشتمین جلسه شورای اقتصادی به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و ضمن ارائه چند گزارش، درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این جلسه که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس عضو این شورا نیز حضور داشتند، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از پرداخت مطالبات گندمکاران ارائه کرد و گفت: در سال جاری ۱۰,۳۱۹ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و از ۱۵۴.۸ همت مطالبات گندمکاران تاکنون ۱۱۰ همت به آنها پرداخت شده است و مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه پرداخت یارانه‌های نقدی و نحوه تامین مالی برای پرداخت یارانه‌های معیشتی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه دو درخواست وزارت نیرو مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های انتقال نیروی برق ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای به مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان و اجرای ۹ طرح نیروگاهی به مبلغ ۲۲۷۰ میلیارد تومان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که پس از توضیحات وزیر نیرو، شورای اقتصاد با این درخواست‌ها موافقت کرد.

همچنین در این جلسه درخواست وزارت نفت برای اصلاح مصوبه شورای اقتصاد درخصوص طرح «حمایت از تولید خودروهای دوگانه‌سوز، تبدیل کارخانه‌ای خودروهای بنزینی به CNGسوز و کمک به احداث جایگاه‌های هوشمند عرضه سوخت CNG» مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاه‌های اعضاء، این درخواست به تصویب رسید.

تقاضای افزایش ظرفیت تولید میدان نفتی مشترک یادآوران تا سقف ۱۵۲ هزار بشکه در روز نیز از جمله پیشنهادات مصوب در جلسه شورای اقتصاد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    اخه کی ‌پولمونو میدی
  • Gorgan ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    جان مادرتان اگه دستتون جایی میرسه کاری کنین پول گندم واریز کنن.. بچه ام وقت مدرسه ش هسته پول خرید لباس و لوازم مدرسه ندارم شرمنده خانواده ام با طلبکارام شدم... گندم که پولشو نمیدن از اینور هم برنج وارد کردن الان فصل برداشت مجبوریم یا زیر قیمت شالی بفروشیم یا برنج کنیم انبار بزاریم شاید گرانتر بشه و ضرر ما کشاورز کمتر
    • ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      0 0
      باسلام والله ازاین وعده وعید های پوچ وتو خالی خسته شدیم خواهشا تیر خلاص بزنید یا اره یا نه وامها بهره شان زیاد شده قدرت خرید گندم امسال ندادیم اخر کی میخواهید پرداخت کنید از خدا بترسید
  • کشاورز ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    درس عبرتی شد با دولت معامله نکنیم اگر وام بگیریم ۵ ماه دیر پول بدیم باید کلی دیر کرد بدیم حالا، هم چند ماه پولمونو ندادن هم روی کمترین قیمت ممکن توافق کردن ۱۵ تومن ! ی سال زحمت الکی
  • ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    نخواستیم رکورد بشکنیم نون شب نداریم بعد شش ماه پولو بریزین حساب.. تاحالا بی پولی کشیدین شرمنده زن و بچه تون بشین
  • مهدی ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    هنوزکه نه ریختن امروز فردا میکنند
  • ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    کشاورزان عزیز یه بار هم شده بیاید باهم متحد بشیم گندم به دولت ندیم
  • ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    اقایون الان آخر شهریور هستش نکنه تاریخ ما اشتباه یا اینکه شهریور شما نرسیده
  • ناشناس ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    شهریور هم تموم شد کی واریز می کنید پول گندم رو ،من که این فصل نمیکارم ،یعنی پولی ندارم برای بذر و کود و هزینه های ....