۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 915881

وزیر خارجه روسیه در واکنش به عرضه موشک‌های دوربرد آمریکا به اوکراین، اعلام کرد که واشنگتن از طریق عرضه این سلاح ها به دنبال جنگ با مسکو است.

لاوروف: آمریکا به دنبال جنگ با روسیه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف در یک برنامه تلویزیونی به نام «مسکو. کرملین. پوتین» گفت که آمریکا اقدام‌های نظامی در اوکراین را کنترل می‌کند و واشنگتن در واقع به دنبال یک جنگ با روسیه از طریق عرضه سلاح است.

وی در این مصاحبه که از شبکه «روسیا-1» پخش شد، درمورد احتمال ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین توسط آمریکا ابراز داشت: مهم نیست واشنگتن چه می‌گوید، درواقع ایالات متحده این جنگ را کنترل وسلاح، مهمات، اطلاعات، داده‌های ماهواره‌ای به اوکراین عرضه می‌کند. آمریکا به دنبال جنگ با ما است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که عرضه احتمالی موشک‌های دوربرد به کی‌یف از سوی کشورهای غربی ماهیت آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد را تغییر نخواهد داد.

لاوروف در اینباره توضیح داد: نمی‌توانم در مورد بیانیه‌های آنها اظهار نظر کنم اما این حقیقت که ماهیت آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد تغییر نخواهد کرد، روشن است. درحالیکه آنچه اتفاق می‌افتد این است که اوکراین مدت‌هاست برای شکست راهبردی در مقابل روسیه آماده شده است.

سه مقام آمریکایی دوشنبه گذشته اعلام کردند که واشنگتن پس از نتایج موفقت‌آمیز ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین در حال بررسی انتقال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتشی (ATACMS) یا موشک‌های سامانه راکتی چندگانه هدایت‌شونده (GMLRS) یا هر دوی آنها به کی‌یف است.

موشک‌های ATACMS تا ۳۰۶ کیلومتر و موشک‌های GMLRS مسلح به بمب خوشه‌ای تا بیش از ۷۲ کیلومتر برد دارند.

اوکراین در حال حاضر به سامانه توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری مجهز است که نزدیک به ۲۹ کیلومتر برد دارند و قادرند ۴۸ بمب کوچک را حمل کنند.

سامانه ATACMS می‌تواند بیش از ۳۰۰ بمب کوچک را شلیک کند و سامانه راکتی GMLRS نیز قادر است تا ۴۰۴ بمب خوشه‌ای را به سمت هدف تعیین شده پرتاب کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.