دولت کانادا از قصدش برای اختصاص کمکی معادل ۲۴.۴ میلیون دلار به یک طرح مشارکتی بین‌المللی رهبری شده توسط انگلیس برای عرضه سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین خبر داد.

مشارکت کانادا در تامین مالی سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دولت کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "کانادا ۳۳ میلیون دلار کانادا (۲۴.۴ میلیون دلار آمریکا) را به طرح مشارکتی برای عرضه صدها موشک کوتاه برد و برد متوسط پدافند هوایی و سامانه‌های مرتبط با آنها به اوکراین اختصاص خواهد داد؛ سامانه‌هایی که برای محافظت از زیرساخت ملی حیاتی اوکراین لازم هستند."

در اداماه این بیانیه آمده است، این کمک بخشی از یک بسته کلی کمکهای کانادا برای اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار است که در جریان سفر جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور در ماه ژوئن به کی‌یف اعلام شد.

در بیانیه دولت کانادا آمده است، چند متحد غربی اوکراین شامل دانمارک، هلند، آمریکا و بریتانیا در ژوئن ۲۰۲۳ طرح مشارکتی مشترکی را با هدف عرضه موشک‌های پدافند هوایی به اوکراین ایجاد کردند.

متحدان غربی اوکراین در پی آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در این کشور، جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین را که همچنان ادامه دارد آغاز کردند.

کرملین مکررا به متحدان اوکراین در خصوص اینکه کمکهای تسلیحاتی آنها به کی‌یف منجر به تشدید شدن هر چه بیشتر جنگ و ورود مستقیم ناتو به درگیری خواهد شد، هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.