آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، بار دیگر بر ضرورت اصلاح اساسی در ساختار این نهاد بین المللی تاکید کرد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل دیگر مناسب شرایط فعلی نیست.

آلمان: شورای امنیت سازمان ملل مناسب شرایط فعلی جهان نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، از نظر آلمانی‌ها هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متمرکز بر بحران‌های بزرگ از جمله جنگ اوکراین و تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

بائربوک پیش از برگزاری سخنرانی‌های سران کشورها در این مجمع ضمن تاکید بر ضرورت انجام اصلاحات اساسی در سازمان ملل، بیان کرد: آلمان متعهد به ایجاد سیستمی عادلانه‌تر، جامع‌تر و با قابلیت اقدام بیشتر برای سازمان ملل است.

این خواسته وزیر خارجه آلمان همچنین شامل اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد می شود که برلین سال هاست همراه با برزیل، هند و ژاپن در گروه موسوم به G4 برای آن تلاش و رایزنی کرده است.

بائربوک در خلال سخنان خود هشدار داد: شورای امنیت سازمان ملل که هنوز هم نماینده جهان قرن بیستم است، دیگر مناسب (شرایط فعلی) نیست. تنها درصورتی که سازمان ملل متحد سیستم عامل خود را برای انطباق با دنیای قرن بیست و یکم "به روز" کند، جامعه جهانی می تواند مشکلات خود را با همدیگر حل و فصل نماید.

وی تشریح کرد که بمنظور کمک به چنین نوسازی، آلمان و نامیبیا در حال رهبری مذاکرات برای نشست آینده سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ هستند.

بائربوک مدتی قبل نیز در اظهاراتی مشابه، خواستار اصلاحات اساسی در نهادهای بین المللی و تاثیرگذاری بیشتر این نهادها شده بود.

وزیر خارجه آلمان روز ۱۳ شهریور ماه طی سخنانی در یک کنفرانس بین‌المللی در برلین گفت که جهان دستخوش تغییرات مهمی شده است و نهادهای بین المللی باید خود را با واقعیت‌های جدید وفق دهند.

وی گفت: قوانین و ساختار شورای امنیت سازمان ملل آخرین بار حدود ۶۰ سال پیش اصلاح شد، اما از آن زمان ده‌ها کشور در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا استقلال خود را به دست آورده‌اند که همه این کشورها خواستار سهم بیشتر در صحنه بین‌الملل هستند.

بائربوک در آن کنفرانس تاکید کرد که آلمان آماده است تا با همکاری شرکای سنتی و جدید خود، نقش فعال تری در صحنه بین المللی برای مقابله با چالش‌های جهانی ایفا کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.