وزارت خارجه مصر در واکنش به ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی، درباره پیآمدهای این تجاوزات هشدار داد.

هشدار قاهره به رژیم صهیونیستی درباره مسجدالأقصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، وزارت خارجه مصر ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان تحت حمایت نظامیان صهیونیست به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح روز یکشنبه (دیروز) به بهانه اعیادی یهودی تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی ، به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالأقصی شدند.  

وزارت خارجه مصر در بیانیه خود از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست تا به چنین رفتارهایی که احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را خدشه وارد می‌کند و به تشدید خشونت در اراضی اشغالی فلسطین منجر می‌شود، پایان دهند.

در این بیانیه آمده است که یورش‌های مکرر به مسجدالأقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن بر خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی است و این تلاش‌ها هرگز وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالأقصی را تغییر نخواهد کرد بلکه چنین رفتارهای تحریک‌آمیز، تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای احیای روند سازش بر اساس راه‌حل دو دولتی را تضعیف خواهد کرد.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «سما»، وزارت خارجه مصر از تمامی طرف‌های تأثیرگذار بین‌المللی، سازمان ملل و نهادهای مربوطه خواست تا به مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین عمل کنند.

قاهره همچنین بر پایبندی کامل به حمایت از حقوق فلسطینیان و کمک به تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.