ارتش روسیه اعلام کرد که یک فروند پهپاد مدل «MQ-۹» متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به «ضد داعش» به شکل خطرناکی در آسمان سوریه به یک جنگنده سوخو۳۵ روس نزدیک شد.

نزدیک شدن خطرناک پهپاد آمریکایی به جنگنده روسیه در آسمان سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد: ۱۸ اوت ساعت ۸:۰۰ در ارتفاع حدود ۷۰۰۰ متری یک برخورد خطرناک میان یک فروند پهپاد مدل «MQ-۹» متعلق به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و یک فروند جنگنده سوخو۳۵ نیروی هوایی روسیه که در حال انجام پرواز برنامه‌ریزی‌شده جهت کنترل حریم هوایی سوریه در غرب رودخانه فرات بود، اتفاق افتاد.

به گفته کولت، در این اتفاق خلبان روس که از مهارت بالایی برخوردار بود، فورا اقدامات لازم را برای جلوگیری از برخورد در پیش گرفت و مانع از وقوع حادثه‌ای شد.

همچنین معاون رئیس پایگاه حمیمیم اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف (ضد داعش) با پروازهای پهپادهایش که بدون هماهنگی با روسیه انجام شدند، ۱۳ بار پروتکل‌های عدم برخورد امضا شده در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۹ را نقض کرد. علاوه بر این، طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه التنف هشت مورد نقض حریم هوایی سوریه توسط یک جنگنده اف۳۵، دو جنگنده اف۱۶، دو جنگنده تایفون و دو پهپاد مدل «MQ-۱C» متعلق به ائتلاف ضد داعش به ثبت رسید.

او تاکید کرد: ائتلاف با چنین اقداماتی به ایجاد شرایط خطرناکی برای وقوع سوانح هوایی ادامه می‌دهد و این اقدامات به وخامت اوضاع در آسمان سوریه منجر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.