معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از احداث بزرگ ترین نخلستان خرمای مجول (نوعی خرمای درشت و باکیفیت) در منطقه بشگرد خبر داد.

نخلستان ۲هزار هکتاری در بشاگرد احداث می شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان امروز اظهار کرد: بشاگرد یکی از مناطق کمتر برخوردار کشورمان است که توسعه کشاورزی در این منطقه مورد تأکید قرار گرفته است و لذا در این راستا بزرگترین نخلستان «مجول» کشور با مساحت افزون‌ بر ۲هزار هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان احداث می شود.

به گفته وی، این نخلستان در دشت پلپک شهرستان بشاگرد احداث می شود و قرار است در آن ۳۶۰ هزار اصله نهال خرمای مجول کاشته شود.

گرگیج همچنین خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی در مناطق کمتر برخوردار سبب تأمین امنیت غذایی جامعه و نیز ارتقای اقتصاد محلی می شود و خرمای مجول از انواع اقتصادی خرما است که هم بازار پسندی مطلوبی دارد و هم می توان در زمینه صادرات آن اقدام کرد.

 قیمت هر اصله نهال مجول وارداتی با ارز دولتی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال است که به باغداران به قیمت ۷۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مجموع سطح زیرکشت خرمای استان هرمزگان ۳۸ هزار هکتار با میانگین تولید سالانه ۱۹۶هزار تن است که از این میزان تولید سالانه حدود ۳۵هزار تن خرما به ارزش ۴۹میلیون دلار از هرمزگان به دیگر کشورهای جهان صادر می‌شود. استان هرمزگان رتبه چهارم تولید خرما و در شاخص سطح زیر کشت، رتبه سوم را کشور دارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.