رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر از تخریب بخشی از خانه تاریخی «نجاتیان» بر اثر نشت آب در شوشتر خبر داد.

تخریب بخشی از خانه تاریخی نجاتیان در شوشتر

به گزارش قدس آنلاین، نجار آسیابانی با اعلام اینکه خانه تاریخی «نجاتیان» یکی از خانه‌های ارزشمند در شهرستان شوشتر است، اظهار کرد: شب گذشته با اطلاع رسانی همسایه‌ها مبنی بر اینکه بخشی از این خانه تخریب شده به اداره میراث فرهنگی اطلاع رسانی شده و بلافاصله تیم کارشناسی اداره میراث فرهنگی در محل حضور پیدا کرد.

وی افزود: با مشاهدات عینی و شواهد موجود رطوبت‌های ناشی از وجود آب در قسمت شوادان در قسمت زیر آوار خانه نجاتیان و همچنین اظهارات مالک مبنی بر اینکه شوادان این خانه چندین سالی است دچار آب‌گرفتگی شده احتمال وقوع این موضوع آب‌گرفتگی‌های صورت گرفته در این محدوده بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر با بیان اینکه تمهیداتی در شب گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شد، بیان کرد: با همکاری واحدهای خدمات شهر و آتش نشانی شهرداری شوشتر در راستای آواربرداری و بازگشایی مسیر دسترسی اقدام شد.

وی افزود: همچنین اداره میراث فرهنگی شوشتر در راستای ایمن سازی و مرمت اضطراری و جلوگیری از تخریب بیشتر آثار تاریخی از جمله خانه یادشده اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر ادامه داد: خانه تاریخی مذکور به مرمت نیاز دارد اما هنوز میزان ریالی خسارت برآورد دقیقی نشده است.

آسیابانی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال جلسات مکرری با ستاد بحران خوزستان و شهرستان شوشتر در خصوص نشت آب در شوادان‌های خانه تاریخی این شهرستان برگزار شد، گفت: از نتایج این جلسات نیز موضوعات نشت آب‌های شرب و احتمال بالا آمدن آب‌های زیر زمینی در شوادان‌ها بیان شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ خانه در بافت مرکزی شوشتر دچار نشت آب در شوادان‌ها هستند، افزود: در قسمتی از ۲ محدوده تاریخی شوشتر شامل عبدالله بانو و مسجد جامع توسط اداره آب و فاضلاب شوشتر لوله‌های فرسوده آب از مدار خارج شده و لوله‌های جدید جایگزین شده و باقی آن توسط آبفا در دست کار است.

رئیس میراث فرهنگی شوشتر گفت: با خارج کردن لوله‌های فرسوده شاهد تأثیرات مثبتی در راستای کاهش نشت آب در شوادان‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.