معاون وزیر کار و تعاون ضمن تکذیب قطع شدن یارانه‌ها گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده‌ می‌شد و حجم کامل آن ۳ هزار میلیارد تومان بود.

یارانه‌ها قطع نمی‌شوند هدفمند می‌شوند
به گزارش قدس آنلاین معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۸۰ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند گفت: یارانه‌ها باید هدف گذاری شود و افرادی که نیاز دارند از یارانه برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت شورای عالی استان‌ها گفت: سال ۷۹ یارانه‌های غیرمستقیم حذف و یارانه‌های نقدی پرداخت شد. قرار بود این یارانه‌ها در سه بخش پرداخت شود.

او افزود:۵۰ درصد برای قشر محروم و نیازمند باشد، ۳۰ درصد برای صنایع استفاده شود و ۲۰ درصد برای طرح‌های عمرانی هزینه شود. به دلیل اینکه زیرساخت درستی در آن سال‌ها وجود نداشت ۱۰۶ درصد یارانه به ۶۹ میلیون نفر مردم اختصاص یافت و بخشی هم صرف کارهای عقب مانده دولت شد.

وی افزود: سیاست یارانه دهی این بود که قشر کم درآمد از یارانه برخوردار باشد و عقل و عدالت و شرع هم بر این تاکید دارد. این در صورتی است که اکنون ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه می‌گیرند.

عسگریان گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده‌ می‌شد و حجم کامل آن ۳ هزار میلیارد تومان بود و در صورتی که با حذف ارز ترجیحی حجم یارانه‌ها به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در سال به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یعنی نزدیک به ۸۰ میلیون نفر یارانه داده‌ می‌شود و اگر کالا برگ هم اضافه شود به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حجم بسیار بزرگی است‌. این یارانه سفره مردم بود و به دلیل نبود زیرساخت به درستی هدایت نشد.

وی با بیان اینکه یارانه فقط به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود توضیح داد: پیش از این بزرگترین محصول قاچاق از کشور دارو بود چرا که قیمت دارو به دلیل اختصاص یارانه، ارزان تر از کشورهای همسایه است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.