معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۶ نقش تربیتی پاسخ‌یار، نمازیار، اردویار، تشکل یار، رقابت یار و رصدیار با همکاری والدین در مدارس خراسان رضوی، ایجاد می‌شود.

تعریف ۶ تشکل تربیتی با همکاری والدین در مدارس خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علی مهدوی خواه عنوان کرد: امسال در سراسر کشور ذیل برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، به یاد شهید مصطفی صدرزاده، شش نقش را تعریف کردیم و از مدیران مدارس می‌خواهیم دست کم شش نفر از والدینی که با دانش آموزان دارای تناسب جنسیتی هستند را برای شش نقش تربیتی "پاسخ‌یار، نمازیار، اردویار، تشکل یار، رقابت یار و رصدیار"، شناسایی کنند.

وی افزود: در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، به دنبال فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان در ساحت‌های متفاوت هستیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با وضعیت نیروهای پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: ما با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و حدود ۵۰ درصد مدارس، فاقد مربی و معاون پرورشی هستند، ولی امسال بنا داریم حرکت جدی در حوزه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود برویم که یکی از این ظرفیت‌ها، نیروهای باتجربه و پیشکسوت بازنشسته هستند، لذا بنا داریم برای جبران کمبود نیروی انسانی، از این بزرگواران استفاده کنیم.

مهدوی خواه یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه را والدین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: به صورت نظام‌مند و براساس آیین نامه اجرایی از ظرفیت آنان استفاده می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از مدیران مدارس خواست، زمینه قرارگیری حداقل ۷۰ درصد دانش آموزان را در زیر چتر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، فراهم و از سیاست نخبه گزینی و محدود کردن فعالیت‌ها به عده خاصی از دانش آموزان، پرهیز کنند.

مهدوی خواه عنوان کرد: باید با تنوع بخشی به فعالیت ها، تغییر رویه‌ها و مشارکت گرفتن از ارکان مختلف تربیت، این دانش آموزان را پای کار آورد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.