معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:بیش از ۴۰۹ هزار تن گندم در استان خریداری شده و تاکنون  حدود۷۰  درصد از وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

خرید بیش از ۴۰۹ هزار تن گندم در استان همدان

 به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین، شهرام پرورش درجمع خبرنگاران اظهارکرد:علیرغم با  کاهش بارندگی حدود ۴۰۹ هزار تن گندم خریداری شده است و تاکنون  حدود۷۰  درصد از وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

 وی افزود: برنامه سطح کشت جهش تولید دردیمزارها، (سال چهارم) ۴۳۵ هزارهکتار می باشد و میانگین اعتبارات استان در بحث دیمزارها بیش از ۷۷ درصد می باشد.

پرورش ادامه داد: محصول جو دیم ۸۷ هزار هکتار، گلرنک ۴۲ هزار هکتار، نخود دیم ۲۶ هزار هکتار، عدس دیم ۱۷ هزار هکتار، علوفه دیم ۲۲ هزار هکتار،‌گیاهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: دربحث دارویی ۲ هزار هکتار که در مجموع برنامه ای که به شهرستانها ابلاغ شده است ۴۳۵ هزار هکتار می باشد،که  در سال گذشته ۲۸۱ دستگاه ادوات کشاورزی سهمیه استان بوده که ۲۶۹ دستگاه با ۸۲ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

وی گفت:بحث کلزا که یک محصول استراتژیک است برنامه ابلاغی استان حدود ۶۰۰۰ هکتار می باشد، از اعتبارات ملی دانه های روغنی حدود ۹۲ میلیون تومـان بابت کمک هزینه برداشت به کشاورزان پرداخت شده است .

پرورش ادامه داد: امسال حدود ۱۴ تن کودهای ریز مغذی و متعارف در اختیار شهرستانها قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه ابلاغی گندم در مجموع ۴۱۴۵۰۰ هکتار ، جو ۱۴۰ هزار هکتار و تولید ۳۰۰ هزار تن ،در تامین بذر گندم آبی  ۶۵۰۰ تن توسط ۵ شرکت در گام اول تعیین شده و نیز بذرگندم دیم به میزان۳۰۰۰ تن تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در تامین بذر جو آبی ۱۲۰ تن و جو دیم ۱۱۵ تن تعیین شده است که کمبود آن از طریق خرید از استانهای مجاور جبران خواهد شدگفت:همچنین سهمیه کود ابلاغی فسفاته ۸۱۰۰ تن و پتاسه ۳۴۵۰ تن می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.