نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس از یک سو نشانگر کمبود امدادگر در بخش اورژانس و از سوی دیگر روایتی تلخ از احتمال ریزش ساختمان مرکز درمانی به‌دلیل به‌کارگیری مصالح نامرغوب است.

تداوم رسوایی در بخش درمان انگلیس/کمبود امدادگر و احتمال ریزش مراکز بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نشریه گاردین روز شنبه در گزارشی تکان دهنده نوشت که در هر سه تماس گرفته شده با شماره مرکز پاسخگویی اورژانس انگلیس (۹۹۹) که موضوع مرگ و زندگی مطرح است، حتی یک امدادگر هم پاسخگو نیست. این افشاگری باعث بروز نگرانی‌های جدی درباره عملکرد بخش اورژانس شده است.

«دیزی کوپر» سخنگوی امور بهداشت و درمان حزب لیبرال دمکرات در واکنش به این خبر گفت: وقتی در شرایط مرگ یا زندگی با ۹۹۹ تماس می‌گیرید، انتظار پاسخ سریع از طرف یک امدادگر کاملاً واجد شرایط دارید، بنابراین بسیاری از مردم از اینکه بدانند همیشه اینطور نیست، شوکه می‌شوند.

وی افزود: این بسیار نگران کننده است که بحران کارکنان بخش درمان به حدی رسیده است که مردم حتی نمی توانند مطمئن باشند که یک امدادگر کاملاً آموزش دیده در شرایط اضطراری پاسخگو است. بیماران نباید نگران این موضوع باشند که امدادگر آن‌ها، مهارت های لازم را برای انجام این کار را دارد یا خیر.

گاردین با بیان اینکه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی (EMTs) و دستیاران مراقبت‌های اورژانس، مهارت‌های بالینی دارند اما برای امدادگری واجد شرایط نیستند» افزود که در مرکز پاسخگویی اورژانس از این افراد در غیاب امدادگران ماهر استفاده می‌شود.

اتحادیه یونیسون که نماینده هزاران کارمند آمبولانس در انگلیس است، در واکنش به این خبر هشدار داد که اگر کمبود امدادگران در سراسر بخش درمان به حوزه اورژانس سرایت کند، فاجعه به‌بار خواهد آمد.

سارا گورتون رئیس بخش بهداشت اتحادیه یونیسون گفت: "فشارهای عظیمی که خدمات آمبولانس با آن مواجه شده، قابل درک است، اما آمارها هشدار دهنده هستند."

این تحول در حالیست که استفاده از مصالح نامرغوب ساختمانی در بنای مراکز عمومی از جمله بیمارستان‌ها به یک رسوایی تمام عیار برای انگلیس تبدیل شده است. بی‌بی‌سی پیش‌بینی کرد که نیمی از ساختمان‌های مراکز بهداشتی واقع در اسکاتلند از بتن‌های نامرغوب ساخته شده و با احتمال ریزش مواجه هستند.

دولت محلی اسکاتلند اعلام کرد که ۹۷ ساختمان پزشکی از زمانی که دستور بازنگری ساختمان‌های عمومی صادر شد، مورد ارزیابی قرار گرفته اند. یک سخنگوی دولت محلی گفت که این موضوع بسیار جدی تلقی شده و در حال پیگیری است.

بحران استفاده از مصالح نامرغوب در ساختمان اماکن عمومی انگلیس این روزها به سوژه داغ رسانه‌های این کشور تبدیل شده است. سال تحصیلی جدید در انگلیس ۲ هفته پیش در حالی آغاز شد که ده‌ها مرکز آموزشی در این کشور نیز به دلیل استفاده از بتن نامرغوب تعطیل است و بسیاری از کلاس‌ها در کانکس و یا به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

این موضوع، پیش‌تر نیز خبر ساز و معلوم شد در شماری از بیمارستان‌های انگلیس، این نوع بتن به کار رفته و مقام‌های بیمارستان مجبور به تخلیه بیماران از بخش‌های با احتمال فروریختن ساختمان شدند.

۲ هفته پیش مسئولان سازمان ملی درمان انگلیس طی نامه‌ای به بیمارستان‌ها هشدار دادند که برای تخلیه فوری بیماران و کادر درمان در صورت ریزش ساختمان برنامه ریزی کنند.

اما مساله ای که دولتمردان لندن را نگران کرده این است که هنوز ابعاد این بحران و احتمال تعمیم آن به سایر ساختمان‌های عمومی از جمله وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و شوراهای شهر چندان روشن نیست. اما اگر مشخص شود که ساختمان سایر مراکز عمومی هم با مشکل مواجه هستند، این مساله می‌تواند یک اختلال گسترده سراسری منجر شود و هزینه سنگینی را به دولتی که با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه است، تحمیل کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.