رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تمرکز استان در صادرات به کشور عراق صدور خدمات فنی و مهندسی، گردشگری سلامت و مذهبی است.

تمرکز خراسان رضوی در مراودات با عراق بر صدور خدمات است

به گزارش قدس خراسان، محمدعلی امیر فخریان اظهار کرد: کشور عراق جزء اهداف صادراتی خراسان رضوی است اما بعد مسافت با این کشور سیاست‌های مرتبط با این حوزه را تغییر می‌دهد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: از آنجا که خراسان رضوی در شرق کشور واقع شده است، کرایه حمل کالا از این استان به کشور عراق افزایش یافته است و بر قیمت تمام شده کالا اثر می‌گذارد از این رو باید روی صادرات کالاهایی سرمایه گذاری شود که ارزش افزوده بالاتری دارند مانند زیورآلات طلا و نقره و محصولاتی با فناوری پیشرفته.

وی گفت: همچنین افزایش خدمات از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی در برنامه خراسان رضوی در مراودات با عراق است که هم ارزش افزوده و هم اعزام نیروی کار را به دنبال دارد.

امیر فخریان افزود: دریافت خدمات پزشکی در خراسان رضوی یا حضور زائران عراقی در مشهد از دیگر مواردی است که در توسعه مراودات با عراق تاثیر زیادی دارد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  ادامه داد: براساس آخرین آمار در پنج ماهه نخست امسال ۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیون دلار از خراسان رضوی به کشور عراق صادر شده که از نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش هشت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت بیش از ۶ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیون دلار از عراق به خراسان رضوی وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۷۱ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.