عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با بهره برداری کامل از فاز ۱۱ پارس جنوبی، ۵۶ میلیون متر مکعب گاز به شبکه جهت جبران بخشی از ناترازی‌های گازی کشور تزریق خواهد شد.

تزریق ۵۶ میلیون متر مکعب گاز به شبکه و جبران ناترازی‌های گازی کشور

علیرضا ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با بیان اینکه بهره برداری از این فاز در دولت های گذشته به نوعی سرگردان مانده و به اصطلاح دست به دست شد، بیان کرد: در راستای بهره برداری از این فاز طرف های خارجی پای قرار داد آمده و عقب کشیدن و در نهایتا با اقدام جهادی دولت سیزدهم طی ۲ سال، این فاز به بهره برداری رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از صفر تا صد فاز ۱۱ پارس جنوبی براساس مهندسی متخصصین ایرانی بنا نهاده شد، تصریح کرد: این رویکرد مصداق میدان دادن به متخصصان خودی است و اگر این اتفاق در همه عرصه ها رخ دهد، همین نتایج را کسب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی کار آسانی نبوده و ریسک فراوانی داشت،ادامه داد: علاوه بر جا به جایی سکوی گازی در جریان این پروژه که برای نخستین بار صورت گرفت، حدود ۵۶ میلیون متر مکعب گاز پیرو بهره برداری صورت گرفته، به شبکه گازی کشور اضافه شد به ویژه در منطقه ای که ما آرام آرام دچار افت فشار گاز شده بودیم و باید به سمت تجدید فشار به این میدان می رفتیم. این نماینده مجلس با بیان اینکه جا به جایی سکوی گازی در جریان بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی در نوع خود و در دنیا بی نظیر بود، بیان کرد: در این بخش ما در دنیا الگویی نداشتیم و این مسئله برای نخستین بار رخ داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی اقدام ارزشمندی است و می تواند  الگوی موفقی برای سایر بخش های دیگر باشد، بیان کرد: یکی از مزیت های کشور ما در حوزه نفت و گاز است و با توجه به ذخایری که داریم حتما باید از توان فنی نیروهای خودی بهتر استفاده کنیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهره برداری از فاز ۱۱ نشان داد که ما می توانیم با سایر کشورها در مباحث فنی و مهندسی همکاری داشته باشیم . این یک افتخاری است که ما توانستیم در اوج تحریم دست به کار بزرگی اینچنینی بزنیم.

ورناصری با بیان اینکه تولید گاز در این بخش می تواند بخشی از ناترازی ها را جبران کند، بیان کرد: این قبیل اقدامات در بحث ناترازیِ صورت گرفته در بخش گاز، بسیار موثر است و امیدواریم سایر دستگاه ها از اقدام  صورت گرفته، الگو برداری کنند. این یکی از راه های رسیدن به خودکفایی واقعی است که در عرصه میدانی تحقق پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.