محمد دهقان گفت تمامی مصوبات سران قوا برای دوران کرونا با اعلام رسمی پایان همه گیری از سوی وزارت بهداشت ملغی شده هستند و در محاکم و دوایر دولتی لازم التباع نیستند

معاون حقوقی رئیس جمهور: مصوبات سران در دوره کرونا ملغی شده و لازم التباع نیست

معاون حقوق رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه صدور احکام در شوراهای حل اختلاف در دعاوی مالک و مستاجر بر مبنای قوانین دوران کرونا گفت:مصوباتی که در دوران کرونا توسط سران قوا و ستاد ملی کرونا وضع و تصویب شدند با اعلام رسمی پایان همه‌گیری کرونا از سوی وزارت بهداشت همه ملغی شده به شمار می‌روند و اعتبار ندارند.

وی افزود: موضوعاتی همچون شرایط ویژه برای روابط مالک و مستاجر و امثالهم و حتی اگر موضوعات حاشیه‌ای هم وجود داشته که مصوبات و تصمیم ها قدری از موضوع کرونا خارج شدند، اما در شرایط دوران کرونا وضع شدند مربوط به همان زمان بوده‌اند و امروز دیگر وجاهت و اعتبار ندارد و هیچ کدام در محاکم، شوراهای حل اختلاف و دوایر دولتی نباید مبنا قرار گیرند و لازم الاتباع نیست.

دهقان افزود: صدور احکام در دعاوی مورد اشاره امروز بر مبنای مصوبه سران وا نیست و طبق قواعد عام و قوانین عادی مالک و مستأجر باید اعمال شود.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده ترور شهید سلیمانی هم اظهار کرد: پرونده شهید سلیمانی کاملا آماده است و مقدمات کار توسط وزارت امور خارجه انجام می‌شود و پس از آن وارد ثبت رسمی دعوی خواهیم شد.

 معاون حقوقی رییس‌جمهور اضافه کرد: در حال حاضر به آمریکایی‌ها اخطار داده می‌شود و پس از آن دعوی را در دادگاه بین المللی دادگستری ثبت می‌کنیم که مرحله مذاکره و تقاضای داوری و اعلان نظر آمریکایی‌ها  ۶ ماه زمان می‌برد و پس از آن دعوی ما ثبت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.