معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با هدف ارتقاء مشارکت و مردمی سازی حفظ و حراست، تعداد خانه‌های محیط زیست شهری و روستایی به ۷۰ خانه افزایش یافته است.

تعداد خانه محیط زیست در کشور به ۲۲۰۰ خانه افزایش یافت

"نورالله مرادی " گفت: در حال حاضر به طور میانگین در هر استان از ۸۰ تا ۱۰۰ خانه محیط زیست شهری و روستایی راه‌اندازی شده که در برخی از استان‌ها این تعداد کمتر و برخی استان‌های دیگر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های محیط زیست به عنوان مکانی برای هم‌اندیشی گروه‌ها و انجمن‌های محیط زیستی برای شناسایی و رفع مشکلات زیستی محیطی هر منطقه راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: تا پایان امسال برنامه افزایشی خانه‌های محیط زیست وجود ندارد، اما کیفی کردن برنامه‌ها در خانه‌های محیط زیست برای مشارکت بیشتر مردم و تولید محتوا در این بخش به‌صورت جدی در دستور کار است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر این نکته که این سازمان اساسا مردم پایه است، افزود: به علت تعداد کم نیروها و محیط‌بان‌ها برای انجام ماموریت‌ها، نیاز جدی به همراهی نیروهای مردمی و مشارکت آنها در پیشبرد اهداف محیط زیستی در کشور هستیم.

وی، هدف جدی از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در هر شهر و روستاها را به همین رویکرد و نگاه مردمی‌سازی اعلام کرد.

مرادی، یکی دیگر از برنامه‌های جدی در جذب مشارکت‌های مردمی در حمایت و همراهی با فعالیت‌های محیط زیست را دعوت از چهره‌های مردمی و ماندگار بخش‌های مختلف کشور عنوان کرد و یادآورشد، امسال چهره‌های مردمی و ماندگار محیط زیست در کشور معرفی خواهند شد و با این معرفی بیشتر از تجربه و همراهی آنها در پیشبرد برنامه‌ها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.