مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان فارس از افتتاح دو پروژه شاخص گردشگری در فارس خبرداد.

۲ پروژه شاخص گردشگری در فارس افتتاح شد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، همزمان با روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری ۲ پروژه گردشگری فارس با حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور افتتاح شد. 

سید موید محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این مراسم افتتاح تین دو پروژه گفت: دو اقامتگاه بومگردی شمس الملوک و دامون از پروژه های شاخص گردشگری در استان فارس هستند که با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

سید موید محسن نژاد در ادامه افزود: با بهره برداری این دو پروژه ۳۲ تخت به تخت های اقامتی استان افزوده شد.

وی افزود: بافت تاریخی شیراز با مساحت ۳۶۰هکتار با همت عالی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

محسن‌نژاد گفت: همزمان شاهد بهره برداری از ۱۱ پروژه گردشگری در استان فارس شامل : هتل بوتیک، اقامتگاه بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی در استان هستیم که با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و با ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند.

در ادامه این نشست شمس الملوک همیری سرمایه گذار پروژه گفت : این بنا خانه پدری بوده که در اثر گذشت زمان به مخروبه ای تبدیل شده بود که به خاطر علاقه ای که به حوزه گردشگری و تاریخ داشتم توانستم این خانه را مورد مرمت قرار داده تا در چرخه خدمات رسانی صنعت گردشگری قرار گیرد.

وی در ادامه از حمایت های اداره کل میراث فرهنگی فارس ، شهرداری بافت تاریخی شیراز ودیگر نهادهای متولی قدردانی کرد.

پایان پیام/ن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.