مقامات اروپایی گفتند سیاست های کمیسیون اروپا به تشدید درگیری بین ورشو و کیف در ارتباط با بحث بر سر واردات غلات از اوکراین به اتحادیه اروپا منجر شده است.

مقامات اروپایی: سیاست اتحادیه اروپا درگیری بین لهستان و اوکراین را تشدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از روزنامه آمریکایی "پولتیکو"، اعمال تحریم واردات غلات اوکراین در ابتدا امتیازی به جناح محافظه کار نمایندگان پارلمان اروپا بود که تنها تناقضات سیاسی بین لهستان و اوکراین را تشدید کرد. اکنون به دلیل استراتژی ناکارآمد کمیسیون اروپا، اوضاع به حدی بالا گرفته است که به سختی می توان بدون ضرر از این موضوع خارج شد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی “اگر تنش زدایی مورد انتظار مقامات اروپایی به یک سراب تبدیل شود، کمیسیون اروپا را در تنگنا قرار خواهد داد. سایر کشورهای اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای خشمگین می شوند، چراکه تحریم های یکجانبه می تواند سابقه ای برای محدودیت های بازار واحد ایجاد کند.»

مقامات اتحادیه اروپا و اوکراین برای خروج از این آشفتگی خوشبینانه استدلال می کنند که تنش ها فقط می تواند از این به بعد کاهش یابد. اگرچه مذاکرات دوجانبه بین وزیران کشاورزی لهستان و اوکراین روز چهارشنبه هیچ پیشرفتی فوری نداشته است.

پیشتر "دیمیترو کولبا" وزیر خارجه اوکراین گفته بود کی‌یف انتظار دارد اتحادیه اروپا محدودیت‌های صادرات غلات اوکراین را لغو کند.

به نوشتهشبکه آمریکایی سی‌‍ان‌ان، کمیسیون اروپا در ۲ ماه مه (۱۲ اردیبهشت)، واردات محصولات کشاورزی اوکراین به بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی را تا ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا بار دیگر در ژوئن تصمیم گرفت به تدریج ممنوعیت‌های وضع شده برای واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان تولید شده در اوکراین به بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی را تا ۱۵ (۲۴ شهریور) سپتامبر کاهش دهد.

ممنوعیت واردات محصولات اوکراین از ۲ ماه مه (۱۲ اردیبهشت) اعمال شده و شامل پنج عضو اتحادیه اروپا واقع در همسایگی اوکراین شامل لهستان، مجارستان، اسلواکی، رومانی و بلغارستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.