استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کلمه‌ای که در مورد استان القا می‌کنند محرومیت است در صورتی که این منطقه، استانی به شدت ثروتمند بوده و بکار بردن این سری از کلمات نقشه دشمن برای زمین گیر کردن جوانان است.

سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند از حیث منابع است/ القای محرومیت، هدف دشمن برای ناامیدسازی

به گزارش قدس آنلاین، محمد کرمی روز جمعه در دیدار با تعدادی از طلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز در جنگ شناختی قرار داریم و دشمن با وجود ظرفیت های فراوان سعی در ناامید کردن مردم دارد، اظهار کرد: در این جنگی که دشمن راه انداخته به دنبال شکستن اراده جوانان است و با ایجاد یاس و ناامیدی در دل آن‌ها به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان ۶۰ موسسه برای کار بر روی جنگ شناختی تشکیل داده‌اند، عنوان کرد: دشمن در جنگ شناختی که راه انداخته با ذهن‌ها کار می‌کند، ابزار این کار برای دشمنان فضای مجازی و رسانه است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای شکست دشمن و ناکام ماندن آن‌ها در رسیدن به اهدافشان باید تمامی مبانی فکری که دارند را با محتواهای قوی و آوردنشان در فضای مجازی مورد هدف قرار دهیم تا در این فضا دسیسه‌های دشمن غالب نباشد.
وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی مردم را به سرعت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگر برخی از مقاله‌های علمی را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد دشمن به آرامی در حال تاثیر گذاری بر روی پایه‌های فکری مردم ما است.
کرمی در رابطه با سیستان و بلوچستان با اشاره به تجارت‌هایی که در یک سال گذشته در این استان انجام شده، گفت: در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۶ هزار دستگاه کشنده در استان تردد کرده که این رقم امسال به ۶۲ هزار رسیده و به این معناست که تجارت در استان به سرعت در حال توسعه است.
به گفته وی؛ سیستان و بلوچستان جوان تاجر ندارد و باید برای آموزش جوانان به عنوان تجار آینده برنامه ریزی دقیق صورت گیرد، البته در حال حاضر نیز آموزش تعدادی از جوانان در حال پیگیری است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط مطلوبی برای واردات دام از مرزهای استان مهیاست، افزود: در بحث تنظیم بازار از ابتدای سال تاکنون از بازارچه‌های محلی، رسمی و پایانه‌ها ۵۲ هزار راس دام وارد شده با توجه به اینکه دام هیچ دور ریزی ندارد شرکت‌های دانش بنیان باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا صادراتی در این زمینه صورت نگیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان اقداماتی برای صادرات در حوزه های مختلف انجام می‌شود که این‌ها نشان دهنده ثروتمند بودن این استان است، بر این اساس نباید از کلمه محرومیت برای آن استفاده کرد.
کرمی گفت: سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار موز به این استان وارد می‌شود این در حالیست که با توجه به منطقه مستعد پرورش موزی که داریم باید صادر کننده باشیم.
وی خاطرنشان کرد: چندی پیش با روسای دانشگاه ها کارگروهی تشکیل و مقرر شد برخی رشته ها حذف و برخی جایگزین شوند تا بتوانیم در سیستان و بلوچستان دانشجوی مهارت محور تربیت کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰، افزود: این مصوبات ۱۱محور و چند فصل داشت که اگر به درستی اجرا می شد بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در استان با آن مواجه هستیم، وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.