مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۴۷ درصدی میزان ترانزیت کالای نفتی در شش ماهه امسال بندر شهید رجایی، گفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۲۲ تن کالا از طریق این بندر نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

پهلوگیری ۵۵۲ ‌شناور در اسکله‌های ‌بندر خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، حسین عباس‌نژاد اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۲۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۴۴ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۳۹۰ هزار و ۷۷۸ تن نیز مواد معدنی صادراتی را شامل می‌شود.

به گفته مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ در این بازه زمانی همچنین ۱۴۹هزار و ۱۱۹ تن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۱۷۰ هزار و ۸۷۹ تن نیز به صورت ترانزیت جابه‌جا شده است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۶۵ تن انواع فرآورده نفتی در اسکله‌های چهارگانه نفتی بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است، افزود: در مدت یاد شده نیز ۵۵۲ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندرخلیج فارس پهلو گرفته که از این تعداد، ۴۴۷ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۱۰۵ فروند نیز مربوط به شناورهای مواد معدنی است.

گفتنی است؛ در شش ماهه امسال ۹ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۷۱۸ تن انواع فرآورده نفتی از اسکله بارکو (تحت نظارت اسنادی و عملیاتی بندر خلیج‌فارس) تخلیه و بارگیری شده که از این میزان هفت میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۴۷ تن فرآورده به صورت حمل‌ونقل ساحلی و یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۲۷۱ تن کالای نفتی صادر شده است.

بندر نفتی خلیج‌فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای۱۰پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله مواد معدنی، با ظرفیت آبخور ۷,۵ متر و قابلیت پهلودهی شناورهایی با تناژ ۱۰هزارتن است.

در این بندر نفتی انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن جابه‌جا می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.