مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان گفت: نیکوکاران اصفهانی در نیمه نخست امسال با حمایت از ستاد دیه استان زمینه آزادی نزدیک به ۴۰۰ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

آزادی ۴۰۰ زندانی غیرعمد در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله‌ گرجی‌زاده مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اظهار داشت: در قالب مشارکت خیران در آیین‌های گلریزان و یا مراجعات حضوری به نمایندگی این نهاد حمایتی در نصف‌جهان، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه تعداد ۳۸۶ زندانی مرد و ۹ محکوم مالی زن، ‌با رقم بدهی بالغ بر ۴ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها شکات شریف و طلبکاران خصوصی با همراهی خود ضمن صرف‌نظر از استیفای رقمی معادل ۹۸۲ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال، بیشترین نقش را در آزادی این بدهکاران غیربزهکار داشتند.

گرجی‌زاده تصریح کرد: در کنار این همدلی نباید از معاضدت قضات دغدغه‌مند در قبولی دادخواست‌های «اعسار» و یا «تعدیل اقساط» چشم‌پوشی کرد، چرا که از این طریق نیز رقمی معادل ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال با تعیین قسط ‌بندی متناسب با شرایط اقتصادی جامعه، درصد قابل توجهی از اصل محکوم‌ٌبه (دیون مورد مطالبه) کسر شد. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به افزایش ۴ برابری میزان بدهی زندانیان مساعدت شده نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: با وجود سنگین شدن تعهدات حقوقی پرونده بدهکاران مالی اما گروه‌های صلح و سازش و معتمدان استانی تلاش فراوانی داشتند تا در تسویه بدهی برخی زندانیان معسر از حداکثر ظرفیت «اخذ گذشت رضایتمندانه» و «نقدینگی خانواده»‌ این محبوسان بهره جسته و با لحاظ شرایط پیش‌آمده  عامل آزادی حداکثری دربندان دردمند تحت حمایت ستاد دیه باشند. 
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.