فیروزکوه- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر پاکسازی و رفع رسوبات از سیل بندها گفت: اصلاح نقاط آسیب پذیر در مواجهه با سیل در فیروزکوه رصد می شود.

اصلاح نقاط آسیب پذیر در مواجهه با سیل در فیروزکوه رصد می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، حامد یزدی مهر، شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران که در فیروزکوه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور همزمان با عصر امروز شنبه هشتم مهرماه رأس ساعت ۱۴ و با فراخوان حادثه از سوی فرمانداری فیروزکوه مبنی بر وقوع حادثه سیل در این شهرستان به دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان اعلام و با حضور اعضا و رؤسای دستگاه‌ها نشست فوق العاده عملیات پاسخ به بحران برگزار شد.

یزدی مهر با بیان اینکه مخاطره سیل در فیروزکوه با توجه به حوادث رخ داده طی سنوات گذشته بسیار محتمل است، افزود: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های با شدت در فصل پاییز، تاکید مدیریت بحران بر اقدامات پیشگیرانه است و به همین منظور مانور سیل در منطقه فیروزکوه موضوعیت مناسبی داشت که نقاط ضعف و قوت احصا و در زمان وقوع بحران بهترین خدمات به مردم اراده شود که خوشبختانه دستگاه‌های شهرستان در این مانور حضور آماده ای داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه تجهیزات شهرستان فیروزکوه برای اورهال شدن نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: در مانور امروز بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوادث و سوانح و برگزاری مانورهای موضوعی و دور میزی که از ضروریات آمادگی دستگاه‌ها و توانمندی در مقابله با حوادث طبیعی و انسان ساخت می‌باشد تاکید شد.

وی در ادامه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و عنوان داشت: در این مانور به دستگاه‌ها در خصوص لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی انهار و مسیرها و رفع موانع و همچنین بروز رسانی تجهیزات تذکرات لازم ارائه شد.

یزدی مهر با تاکید بر پاکسازی دیواره‌های سیل گیر در بالادست و نقاط خطر پذیر گفت: اصلاح نقاط آسیب پذیر در مواجهه با سیل در فیروزکوه رصد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.