رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه به وقت محلی تهدید کرد که اگر مصر گام‌های مشخصی برای بهبود حقوق بشر برندارد، از کمک‌های نظامی به این کشور جلوگیری خواهد کرد.

سناتور آمریکایی مصر را تهدید به توقف کمک‌های نظامی کرد

به گزارش قدس،آنلاین به نقل از ایرنا،  «بن کاردین» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز شنبه متعهد شد که اگر مصر گام‌های مشخصی برای بهبود حقوق بشر در این کشور برندارد، از کمک‌های نظامی و فروش تسلیحات به مصر جلوگیری خواهد کرد.

این سناتور دموکرات در بیانیه‌ای گفت: لازم است که دولت مصر و همه دولت‌ها را در قبال نقض حقوق بشر خود پاسخگو بدانیم.

پیش تر گریگوری میکس عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفته بود که از وزارت خارجه خواسته است تا بخشی از کمک‌های نظامی به مصر را مشروط به معیارهای حقوق بشر متوقف کند.

کاردین همچنین گفت که مصر باید در تلاش‌ها برای تسریع آزادی زندانیان سیاسی پیشرفت نشان دهد و فضایی را برای مدافعان حقوق بشر، مدافعان جامعه مدنی، مخالفان سیاسی و رسانه‌های مستقل فراهم کند.

این در حالی است که دادستان‌های آمریکا روز جمعه باب منندز سناتور دموکرات و قدرتمند ایالت نیوجرسی و همسرش را به دریافت رشوه در ازای اعمال نفوذ برای کمک به مصر متهم کردند.

باب منندز با حضور در دادگاه اتهام رشوه‌خواری را رد کرد و با وثیقه یکصد هزار دلاری آزاد شد.

بسیاری از اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا استعفای منندز را خواستار شدند اما این سناتور دموکرات درخواست آنها را رد کرد و گفت که برنامه‌ای برای استعفا ندارد و جایی نمی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.