رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان گفت: دلالان با استفاده از فقر فرهنگی مردم منطقه ۱۰۰ هکتار از اراضی اوقافی بهارستان را تفکیک و فروختند.

فروش ۱۰۰ هکتار از اراضی اوقافی بهارستان  توسط دلالان

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسماعیلی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مظلومیت وقف در بهارستان اظهار داشت: ۶۰ درصد اراضی بهارستان موقوفه است و توقعات بی‌موردی نیز در اجرا و خواسته واقفین مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت اجاره اراضی وقفی در بهارستان از سوی مردم به خوبی پرداخت نمی‌شود افزود: ساخت و سازهای بی‌رویه در تفکیک اراضی اوقافی از سوی افراد مختلف و فروش قولنامه‌ای آن در سال‌های گذشته انجام شده است که مشکلات عدیده‌ای برای مردم و اوقاف به وجود آورده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه بهارستان تفکیک و فروش اراضی اوقافی توسط افراد فروش مال غیر محسوب می‌شود گفت: دلالان منطقه از فقر اطلاعاتی مردم سوء استفاده کرده و حدودا ۱۰۰ هکتار از اراضی اوقافی به فروش رفته است که اگر پیگیری‌های قضایی در این بین رخ دهد چالش‌های بزرگی به وجود خواهد آمد.

اسماعیلی با بیان اینکه اوقاف گریزی از سوی دلالان در منطقه باب شده است تصریح کرد: امامزاده‌ای به عنوان امامزاده قاسم در بهارستان وجود ندارد و محل مذکور گورستانی است که از گذشته برخی‌ها آن را امامزاده قاسم نامیده‌اند که با استعلام از نهادها و حوزه‌های علمیه قم و مشهد بحث امامزاده بودن رد شده است.

وی با بیان اینکه در سه بقاع متبرکه بهارستان عملیات عمرانی در دست انجام است گفت: برخی نگاه‌ مسئولین در رابطه با پروژه بازسازی بقاع متبرکه در بهارستان نگاه نادرستی است این پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بهارستان با بیان اینکه بقاع متبرکه بهارستان مراکز فرهنگی مذهبی است افزود: نیت موقوفات بهارستان در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود که هیات‌های مذهبی کمک‌های خوبی از نیت موقوفات دریافت می‌کنند.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه در یکسال اخیر ۱۶ میلیارد تومان عایدی اوقاف بهارستان بود خاطرنشان کرد: وضعیت اجاره مجتمع درمانی و تجاری حضرت قائم(ع) توسط دستگاه قضایی تعیین تکلیف شده است و به زودی پیمانکار جدید مشخص خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.