رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مجوزهای تأسیس کودکستان‌ها صادر شده است و صدور مجوز برای فعالیت‌ آن‌ها هم تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

صدور مجوز مهدهای کودک تا پایان آبان/شهریه‌ها ضابطه‌مند می‌شود

مجتبی همتی فر اظهار کرد: موضوع تربیت و توانمندسازی مسئولان کودکستان و کسانی که در سایر مراکز تربیتی کودک کنشگری می‌کنند، محور نخست کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این مسیر، نخستین گام، تشخیص صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی مؤسس و مدیر به عنوان هسته اولیه کودکستان بود که با همکاری و همیاری متولّیان استان‌ها انجام شده است و در گام بعدی توانمندسازی مربیان است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه در گذشته منزلت مربی کودکستان، منزلت پایینی بوده است، اظهار داشت: سازمان ملی تعلیم و تربیت در حال انجام اقداماتی برای حل این چالش است.

همتی فر افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر تکریم ارباب رجوع، موضوع مشورت گرفتن از مردم و مردمی‌سازی اقدامات، از اولویت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است، چراکه مردم ولی نعمت ما هستند و احترام به شعور و شخصیت آن‌ها از رسالت‌های تعلیم و تربیت تلقی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چگونگی تخصیص اعتبار حمایتی برای استان‌ها در اولویت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار دارد، بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی برای تولید محتوا و ارائه برنامه مناسب، می‌توانند ضامن تخصیص اعتبار بیشتر سازمان به یک استان باشد.

همتی فر ادامه داد: برگزاری رویداد و جشنواره‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های راهبردی فعالان تعلیم و تربیت و توانمندسازی خانواده، تولید محتوای فاخر رسانه‌ای مرتبط با تعلیم و تربیت کودک، مشارکت در تأسیس صندوق حمایت از ایده‌های نوآورانه مرتبط با زیست‌بوم اوان کودکی، حمایت از تیم‌های فعال خلاق و نوآور مرتبط با زیست بوم کودکی در استان‌ها از برنامه‌های اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال جاری است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته شهریه پیش‌دبستانی ۸۰ درصد شهریه دبستان بود و برای مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی هم، سالیانه بر اساس رتبه و فوق برنامه شهریه تعیین می‌شد اما با اجرای کامل فرایند تطبیق و صدور مجوز فعالیت هر کودکستان، به صورت سامانه‌ای و طبق فرمولی که براساس فضای ملک، تجهیزات، مکان، خدمات مرکز و موارد دیگر ارائه شده، شهریه کودکستان‌ها مشخص خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.