وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه سه ضلع مثلث معرفتی شیعیان است، گفت: قرآن و مفاهیم قرآنی در همه موارد سند تحول بنیادین دیده شده و تفکر و تعقل و تدین در سراسر مأموریت ما در قالب سند تحول مورد توجه قرار گرفته و اجرا می شود.

وزیر آموزش و پرورش: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه سه ضلع مثلث معرفتی شیعیان است

به گزارش قدس آنلاین، رضا مراد صحرایی روز دوشنبه در پیام تصویری مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین های بخش پسران بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان کشور در یزد افزود: گردهمایی شما دانش آموزان در قالب این کنگره، سراسر برکت و خیر است زیرا قرآن کریم کتاب هدایت انسان ها در همه زمان ها و مکان ها است.

وی ادامه داد: قرآن زنده است و هیچ امری از زندگی ما نیست که قرآن برای آن راهکاری ارائه نکرده باشد و دعاهای قرآنی گواه بر این مهم است اما درک و فهم ما از قرآن کمتراز آنچه است که در قرآن وجود دارد .

وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگاه قرآن هنوز آن گونه که شایسته است شناخته نشده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد لذا اهتمام بیشتری می طلبد و قرآن در زیست عمومی و اجتماعی در فضای مجازی و حقیقی نیز باید جاری باشد .

صحرایی افزود: برای نجات از پلیدی ها و آلودگی ها که در اطراف جهان قرار گرفته، چاره ای نداریم جز اینکه خود را به دریای قرآن سپرده و پاک نگه داریم و میزان انس و ارتباط با قرآن با میزان عاقبت بخیری و سعادت ما ارتباط دارد و باید راه خود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان سمپاد از جایگاه برتر علمی برخوردار بوده و باید با قرآن مانوس باشند، اظهار داشت: استعداد های درخشان در هر رشته ای که تحصیل داشته باشند، اگر با قرآن مأنوس شوند می توانند رابطه ای بین رشته تحصیلی با قرآن پیدا کنند و قرآن برای همه آنها حرف های ناب دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سه ضلع مثلث معرفتی ما شیعیان است که هر چه به آنها توجه کنیم، درک عمیق تری از قرآن خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه سه ضلع مثلث معرفتی شیعیان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: امیدواریم استان یزد جلوه ای از مباحث تاریخی، ارزشی، فرهنگی، هنری، صداقت و پاکی ایران و ایرانی باشد و یزد استانی است که در گذر زمان در هجمه های مختلف فکری، فرهنگی و سیاسی توانسته ارزش های خود را حفظ و به عنوان یک نمونه اجرایی و عملی معرفی کند.

محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: اگر چه جمع همه این موارد را در استان های دیگرشاهد هستیم همه متعلق به این آب و خاک و فرهنگ ناب است و تعلیم وتربیت پیچیده ترین نظام و جلوه خلقت بوده و با سختی هایی همراه است و لذا همت همکاران در این عرصه کمک می کند این دغدغه ها به شکل خوبی تحقق پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدگفت: امیدواریم توانسته باشیم میزبانی ماندگاری را برای دانش آموزان قرآنی مدارس سمپاد رقم زده باشیم و همیشه این سرزمین را به نیکی یاد کنند و در صورت تحقق فرصت مجدد، بتوانیم در جهت اعتلای این برنامه تلاش کنیم.

در این مراسم گروه تواشیح متشکل از دانش آموزان استان های یزد، فارس، اصفهان، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، البرز، خوزستان و همدان نیز برنامه ای اجرا کردند و پخش سرود دانش آموزان مدرسه شهید رمضانخانی یزد و تجلیل از برگزیدگان نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.