مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: از سال گذشته تاکنون ۸۵۰ وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور به ثبت رسید.

ثبت ۸۵۰ وقف مهم و اثرگذار در کشور

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سه ماموریت ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه که از سوی رهبری برعهده آن نهاده شده و باید با جدیت دنبال شود نخستین مورد مسئله وقف است.

وی تصریح کرد: در راستای اولین ماموریت سازمان اوقاف که مسئله وقف بوده باید برای احیای وقف تلاش کنیم که در این زمینه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند مردم را به سمت وقف کردن سوق دهید تا براساس نیازهای جامعه در این کار خیر سهیم شوند.

اتاق مشاوره وقف

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در همین راستا اتاق های مشاوره وقف در سراسر کشور ایجاد شده و نیازهای وقفی استان ها و شهرستان‌ها احصا شده و خیران و واقفان را به این سمت و سو هدایت می‌کنیم.

نوروزپور ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۸۵۰  وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور داشته ایم.

وی یادآور شد: سمت و سوی وقف ها براساس نیازهای استان ها بوده است.

تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه یکی دیکر از ماموریت های اوقاف، بقاع متبرکه است، گفت: از ماموریت های اصلی اوقاف بعد از مسئله وقف مدیریت ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور بوده که مردم به زیارت آن تشریف می برد.

نوروزپور افزود: رهبری فرمودند باید این بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شود که در همین راستا یکی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل کردن بقاع به قطب فرهنگی بوده تا مردم بتوانند حاضر و به عبادت و راز و نیاز بپردازند و فضایی برای ایجاد آرامش را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در جوار بقاع متبرکه خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی و غیره در جریان اتفاق افتادن است، یادآور شد: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بقاع متبرکه نیازمندان در طرح قرار دوازدهم هر ماه در کشور این بسته ها بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می شود.

درخشش ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور خادمان ثابت، افتخاری و هیات امنای بقاع متبرکه هستند که۷۰ درصد هزینه های بسته های معیشتی از مردم تامین شده است.

نوروزپور ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه در حال رخ دادن است، افزود: 

وی با اشاره به اینکه سومین موضوعی که سازمان اوقاف و امور خیریه به جد آن را پیگیری می کند، مسئله برگزاری مسابقات قرآنی به صورت شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی است، یادآور شد: قبل از انقلاب در عرصه های بین المللی کشور ایران در حوزه قرآنی جایگاه خاصی در بین کشورهای اسلامی نداشته ولی الان به شکرانه انقلاب نفرات برتر در این حوزه در بین کشورهای اسلامی مربوط به کشور ایران هستند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی مورد تاکید رهبری بوده و توجه جدی به این موضوع شده است، بیان کرد: دستگاه های مختلف در این حوزه شروع به کار کرده اند که یکی از آنها سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و در داستای تحقق فرمایش رهبری کلاس های حفظ و قرائت قرآن برگزار می شود و توجه ویژه ای به این موضوع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.