رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های های پیش بینی و پیش یابی از فردا، سه‌شنبه بارش‌های رگباری در استان تشدید می‌شود و لازم است شهروندان و دستگاه‌های خدمات رسان به هشدار نارنجی صادر شده توسط هواشناسی توجه کنند.

تشدید بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صابری روز بابیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری و برخورد صاعقه وجود دارد، افزود: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها لازم است.

وی با بیان اینکه پیش‌یابی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر وزش تندبادهای موقتی به ویژه در جنوب استان است، اضافه کرد: محکم‌سازی سازه های سبک و نیمه کاره و خودداری از تردد در حاشیه مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز تا پایان هفته جاری ضروری است.

وی از عشایر استان نیز خواست تا پایان فعالیت سامانه بارشی که روز پنجشنبه است، در استان از چرای دام و تردد در ارتفاعات و نقاط مرتفع پرهیز کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای شمالی بارندگی های رگباری گزارش شده، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان های خوی، پلدشت، ماکو و سلماس شاهد بارش باران بودند.

وی اظهار کرد: گرم ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خوی و پلدشت با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و خنک ترین نیز شهرستان چالدران با مثبت هشت درجه سانتی‌گراد بود.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی و با آب و هوای سرد در شمال غربی ترین نقطه کشور واقع شده‌است، سردشت پر بارش‌ترین شهرستان این منطقه با سالانه ۸۰۰ تا یک هزار میلی‌متر بارندگی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.