۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 921160

اسلامی: بازرسانی که رفتار سیاسی تند علیه ایران داشتند حذف کردیم

تحریم ها را بردارند بعد همکاری کامل بخواهند

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان حذف برخی از بازرسان تروئیکای اروپایی از فهرست بازرسان آژانس انرژی اتمی را تایید کرد و علت آنرا رفتارها و گرایشهای سیاسی تند انها علیه ایران عنوان کرد.

اسلامی: بازرسانی که رفتار سیاسی تند علیه ایران داشتند حذف کردیم

قدس آنلاین: محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به ادعای سه کشور اروپایی عضو برجام موسوم به تروئیکای اروپایی در خصوص خذف شماری از بازرسان آژانس از طرف ایران که ملیت این کشورها را داشته‌اند با ـأکید بر اینکه این بازرس‌ها و اساسا هیچ بازرسی اخراج نشده است، گفت: ما بازرس های تبعه ۳ کشور اروپایی را که مرتب رفتار سیاسی تند علیه جمهوری اسلامی دارند  از لیست حذف کردیم.

وی با یادآوری اینکه اصلا ۳ یا ۴ نفر از این افراد چندین سال است که به ایران نیامده‌اند، و طرح این موضوع اکنون موضوعیتی ندارد، افزود: آژانس ۱۲۷ بازرس تایید شده در ایران دارد و این چند نفر نسبت به این تعداد بازرس اصلا عددی نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد:  این‌ها رفتار سیاسی و عملیات روانی است که انجام می‌دهند، فشارشان بر این است که ایران یکطرفه همه مفاد برجام را اجرا کند و آن ها هیچگونه از تعهدات خود را انجام ندهند.

وی در خصوص فرارسیدن دومین بند غروب تحریم‌های تسلیحانی ایران در برجام تا چند روز دیگر و واکنش تهران به مقاومت تروئیکای اروپایی در برایبر این موضوع هم تصریح کرد: غروب این تحریم‌ها در متن برجام تصریح شده و به طور طبیعی بایستی بپذیریم که آن تحریم ها دیگر نباید تداوم داشته باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس به شورای حکام و ادعای عدم همکاری تهران در اجرای توافق اسفند ما هم با بیان اینکه آقای گروسی از واژه عدم همکاری استفاده نکرده بلکه گفته همکاری ایران مطابق با انتظار نیست، خاطرنشان کرد: انتظاری که بیان می‌کنند بر اساس قرائتشان از برجام و اجرای کالم آن است و ما هم از روز اول به آنها اعلام کردیم که تا زمانی که تعهدات طرفهای دیگر در این توافق اجرا نشود ما هم  بخش‌هایی از تعهدات را اجرا نمی‌کنیم بنابراین هر زمان که تحریم‌ها لغو بشود، همه مفاد برجام را اجرا خواهیم کرد.

اسلامی تصریح کرد: در برجام موارد ادعایی و اتهامی تحت عنوان PMD بسته شده و موضوعی که بسته شده، دیگر بسته شده است، برجام یک معامله است و هر معامله وظایفی برای طرفین ایجاد می‌کند. یکی از خروجی‌ها بسته شدن PMD و برداشتن تحریم‌ها بوده است. حالا اینکه دوباره بیایند از داخل آن مکان اطلاعات دربیاورند و فشار ایجاد کنند همان جریان سازی و رفتار سیاسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.