۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 921166

جواد اوجی با اشاره به اینکه شناسایی و انتقال اموال متعلق به بابک زنجانی زیر نظر کارگروهی ویژه در جریان است و بر آن نظارت می‌شود انتساب دکل نفتی که این روزها از مفقود و منتقل شدن قطعات آن در رسانه ها خبر داده می‌شود به این بدهکار کلان و مفسد اقتصادی را تکذیب کرد.

دستاوردهای خوبی در شناسایی و انتقال اموال بابک زنجانی در این دولت داشته‌ایم/ کشف چهار میدان نفتی و گازی جدید

قدس آنلاین: وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به موضوع گم شدن دومین دکل نفتی که گفته می‌شود در خوزستان رخ داده و اخباری از قطعه قطعه کردن و انتقال اجزای آن منتشر شده، با تکذیب متعلق بودن یا ارتباط این دکل به بابک زنجانی گفت: این دکل متعلق به یک شرکت خصوصی بوده و سالها نیز رها شده بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره آخرین وضعیت شناسایی و انتقال اموال بابک زنجانی به وزارت نفت به ازای بدهی وی در دولت سیزدهم و سکوت خبری در این زمینه هم تصریح کرد: این پروسه متوقف نشده و یک کارگروه متشکل از وزارت نفت. دستگاه های نظارتی در زمینه شناسایی و انتقال اموال وی فعال هستند و دستاوردهای خوبی هم در این مدت داشته‌اند.  

وزیر نفت همچنین از کشف چهار میدان نفتی و گازی جدید خبر داد و اعلام کرد: میزان ذخایر  ایم نیادین جدید بالغ بر  ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و هم گاز قابل استحصال طی این دو سال بوده است.

اوجی اظهار داشت:چهار میدان نفتی و گاز شامل میدان گازی چشمه‌شور در شمال شرق کشور در استان خراسان رضوی، میدان نفتی ایلکان یا ایرکان در استان گلستان، میدان نفتی تنگو و گناوه در استان بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه با عملکرد اکتشاف طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی چهار میدان نفتی و گازی که حجم نفت و گاز قابل استحصال، ۲.۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع است انجام یا کشف شده، افزود: تحقق ضریب جایگزینی در بخش نفت و گاز ۷۸ درصد است، یعنی اگر ۱۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی برای مصرف یا صادرات تولید شده، ۷۸ بشکه با اکتشافات جدید جایگزین شده است.
وزیر نفت با اشاره به اینکه افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی انجام عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی نسبت به چهار ساله دولت دوازدهم داشته ایم، تصریح کرد: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مثل امارات، قطر، کویت، عربستان جایگاه اول اکتشاف را بر عهده داشته است و ضریب کشف موفق ما صد در صد است.
به گفته اوجی این دولت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و ۴۵ میلیون متر مکعب گاز افزایش تولید داشته است و نزدیک ۲۰ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه تمام در حوزه نفت و گاز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.