وزارت آموزش ژاپن می‌گوید: در سال «مالی» که در آخر مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به پایان رسید، حدود ۲۹۹ هزار دانش آموز ابتدایی و راهنمایی از رفتن به مدرسه خودداری کردند.

حال مدارس ژاپنی خوش نیست؛ زورگویی دانش‌آموزان، افزایش غیبت، اذیت و آزار و خودکشی

به گزارش ان‌اچ‌کی، این رقم ۱۰ سال متوالی است که افزایش داشته و رکورد ثبت کرده است.

تعداد موارد اذیت و آزار و اعمال خشونت‌آمیز نیز به رکورد بالایی در مدارس این کشور رسیده است.

وزارت آموزش ژاپن نتایج یک نظرسنجی سالانه در مورد عدم حضور، اذیت و آزار و خودکشی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و مدارس کودکان استثنایی را منتشر کرده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد دانش‌آموزانی که ۳۰ روز یا بیشتر از مدرسه غیبت کردند، بیش از ۵۴ هزار نفر یا ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۲۹۹ هزار و ۴۸ نفر تا پایان سال مالی اخیر رسیده است.

همچنین بنابر این گزارش، تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که از رفتن به مدرسه سرباز زده‌اند، نسبت به یک دهه قبل پنج برابر شده و به ۱۰۵ هزار و ۱۱۲ نفر رسید و برای دانش آموزان راهنمایی این رقم دو برابر شده و به ۱۹۳ هزار و ۹۳۶ نفر رسیده است.

این رقم برای دانش‌آموزان دبیرستانی نیز افزایش داشته و به ۶۰ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

همچنین موارد اذیت و آزار نیز در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۶۸۱ هزار و ۹۴۸ رسید که نسبت به سال تحصیلی قبل بیش از ۶۰ هزار مورد افزایش داشته است.

در این نظرسنجی آمده است ۹۲۳ مورد اذیت و آزار به عنوان موارد جدی شناسایی شده‌اند که شامل موارد خودکشی دانش‌آموزان و غیبت از مدرسه می شود. این رقم همچنین بالاترین میزان تا کنون بوده است.

در عین حال تعداد کودکان و دانش‌آموزانی که دست به خودکشی زده‌اند به ۴۱۱ نفر رسیده است که دومین رکورد ثبت شده است.

زورگویی در میان دانش‌آموزان، یک مشکل دائمی در مدارس ژاپن است که بیشتر آزار و اذیت روانی را برای محصلان ضعیف‌تر و کم‌سن‌تر به همراه دارد اما گاهی حتی منجر به خودکشی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.