اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با پیش بینی افزایش ابرناکی، ایجاد آبگرفتگی و کاهش دما، هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما و ایجاد آبگرفتگی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، بر اساس اطلاعیه منتشر شده روز چهارشنبه سامانه خبری اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از فردا پنجشنبه استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود، شاهد افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد و وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق در استان به ویژه نیمه شمالی خراسان رضوی باشیم که در نواحی مستعد استان این رویداد همراه با آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد بود.

از اواخر وقت امروز چهارشنبه و با توجه به نفوذ جریانات شمالی انتظار می‌رود، روند کاهش دما در استان شروع شود و بارش‌ها روز جمعه ادامه داشته باشد، همچنین روند کاهش دما تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس این اطلاعیه، بارشهای رگباری همراه با رعد و برق که در نواحی مستعد به صورت بارش تگرگ توصیف شده است- همچنین احتمال آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نیمه شمالی استان قابل پیش بینی است. از سوی دیگر، نوسان در شدت وزش باد در برخی از نقاط به ویژه نواحی بادخیز، شدید و همراه با گرد و خاک رخ خواهد بود.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به اینکه شروع تدریجی کاهش دما از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده اعلام شده آمده است: کاهش دمای حداکثر روزانه بین هشت تا ۱۰ درجه و دمای حداقل شبانه بین چهار تا ۶ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود به طوری که اوایل وقت شنبه و یکشنبه آینده دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی بین صفر تا پنج درجه سلسیوس خواهد بود.

این اطلاعیه اثرات مخاطره آمیز این رویداد را شامل آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب بویژه در نیمه شمالی استان، احتمال خسارت به محصولات باغی و کشاورزی به علت افت دما به ویژه در نواحی سردسیر و کوهستانی، پیش‌بینی کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت به علت شدت وزش باد در نواحی بادخیز استان بر شمرده است.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده ضمن عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد و همچنین افت دما به ویژه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان را در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.